راه اندازی کارگروه تخصصی و مهارتی بین دانشجویان و مسئولان شهری

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی این دانشگاه جهت راه اندازی کارگروه های تخصصی و مهارتی بین دانشجویان، اساتید و مسئولان شهری به منظور رفع معضلات و مشکلات شهری خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، احمد حیدری  معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در دومین سفر خود به استان خوزستان و در بازدید از واحد دانشگاهی بهبهان در نشستی که با حضور مسئولان محلی و شهری بهبهان برگزار شده بود، با بیان این مطلب که بهبهان شهر عالمان و سرداران شهیدی هستم که جان در راه اخلاص گذاشتند تا امنیت امروز مرهون جانفشانی آنها باشد گفت: بهبهان شهر عالم خیزی که مهد تولد نخبگان مذهبی و ملی همچون مرحوم آیت الله بهبهانی ها و سرداران شهیدی همچون بقایی و دقایقی ها است.

وی با اشاره به فرارسیدن  چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان در طول این چهل و دو سال با هر ترفند و حیله ای قصد ضربه زدن به این نظام را دارند  و از هیچ ظلمی بر این مردم و انقلاب کوتاهی نکردند و حاصل مقاومت دیروز ما سر افرازی و سربلندی امروز ما را رقم زده است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی  با بیان این مطلب که همدلی و همکاری مسولان  شهری با دانشگاه می تواند موجب ارتقا، پیشرفت و شکوفایی شهر شود گفت:رفع نگرانی ها، مسایل و معضلات دانشگاه آزاد اسلامی در گروی همکاری تنگ به تنگ، تعامل، همفکری و دغدغه  کلیه  مسئولان شهری و دانشگاهی میسر خواهد بود.

حیدری در این نشست که فرماندار و همچنین نماینده مردم شهرستان بهبهان حضور داشتند، موقعیت و جایگاه مهم این شهرستان و همچنین  پتانسیل های مستعد در آن از قبیل کشاورزی،   دامداری و ... را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی  آمادگی تربیت و پرورش نیروی انسانی متخصص و مهارتی با استفاده از امکانات و تجهیزات دانشگاهی را براساس  نیاز سنجی  صنایع، ارگانها و سازمانهادر راستای اشتغال زایی و رفع محرومیت های را دارد.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی دیدگاه این دانشگاه را مدرک گرایی ندانست و گفت : امروز نگاه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، تربیت و آموزش دانشجویان ماهر با توانمندی فنی و مهارتی متمرکزاست.

 وی این مسئله را نیز مورد تاکید قرار داد که: دانشجویان به سوی  رشته های فنی و حرفه ای سوق داده و رشته های تحصیلی نیز براساس نیاز هر شهر تدوین شوند.

حیدری با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری به منظور ارتقای پژوهش محوری در دانشگاه آزاد اسلامی، از راه اندازی، گسترش و تقویت مراکز دانش بنیان و واحد های علم و فن آوری در دانشگاه خبر داد و تصریح کرد:

مراکز دانش بنیان جهت استفاده از ایده ها و تبدیل عملی علم به ثروت در دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شده و واحدهای دانشگاهی نیز باهدف  حل مسله گام بردارند.

 وی  همچنین خواستار  تعامل و همفکری همه گروه ها جهت برون رفت از مشکلات امروز دانشگاه ها و عمل به وظیفه اصلی دانشگاه در تولید علم و ثروت آفرینی در شرکتهای دانش بنیان و حل مشکلات جامعه شد.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی  با اشاره به بازدید از امکانات و تجیهزات  دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان گفت : برنامه ریزی و حرکت جدید در این واحد دانشگاهی  با توجه به پتانسیل های  خوب آن در سر لوحه برنامه های دانشگاه قرار دارد و  جذب رشته های پایین دستی نفت و پتروشیمی در این دانشگاه برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

 حیدری در پایان سخنان خود خواستار راه اندازی  کار گروه متشکل از اساتید اهل فن، دانشجویان خلاق و صاحب ایده و مسئولان شهری  جهت رفع  و حل سریع معضلات شهری شد.

حجت الاسلام و المسلمین فرج الله براتی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و تقدیر از زحمات همه دست اندر کاران و مسولان شهرستان در رفع مشکلات واحد  دانشگاهی بهبهان گفت:رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی  امروز حل مشکلات شهری و جامعه با ورود به حوزه صنعت و تبدیل علم به ثروت است

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در طول سه سال اخیر  گامهای زیادی در راه خدمت به آموزش عالی کشور و ورود به رفع وحل  مسایل مختلف جامعه از راه طریق راه اندازی مراکز دانش بنیان  و علم آموزی برداشته و برنامه های زیادی نیز در دست اقدام دارد.

براتی راه اندازی سامانه آموزشیاردر رصد و پایش مسایل،   برنامه های دانشجویی،   پایان نامه و مدیریت در آمدهای شهریه ای را بسیار موثر خواند.  

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به کاهش  جذب دانشجو در کشور که منجر به کاهش درآمدهای واحدهای دانشگاهی شده است، خواستار همکاری و تعامل کلیه ارگانها، مسولان و سازمانهای مختلف جهت گذر از این برهه شد.

یوسف زمانی پور فرماندار شهرستان  بهبهان نیز با بیان این مطلب که این شهر، دارای  نخبگان علمی و دانشگاهی، چندین پالایشگاه بزرگ نفتی و گازی ،   قطب کشاورزی و دامداری در استان  خوزستان را مورد اشاره قرار داد و گفت:  دانشگاه های شهر به سوی پژوهشی محوری و فن آوری سوق داده شوند و این حرکت هم برای دانشگاه و هم برای شهرستان حایز اهمیت است.

محمد طلا مظلومی نماینده مردم شهرستان بهبهان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از حضور امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، بهبهان را یکی از قطب های علمی کشور دانست و گفت:  تبدیل این شهرستان به مرکز و قطب پزشکی استان خوزستان در آینده با توجه به فارغ التحصیلان و برنامه های در دست اقدام و کسب مجوز رشته های پیرا پزشکی و جذب اساتید مجرب این رشته ها  در دانشگاه آزاد اسلامی از خواسته های مردم بهبهان است.

سید محمد جواد صدری مهر مدیرکل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به  پتانسیل و توانمندیهای واحد بهبهان، داشتن مزرعه 52 هکتاری کشاورزی همه امکانات زیر ساختی نظیر راه، برق، آب و گاز، خواستار توجه جدی و  حداکثری به در آمدهای غیر شهریه ای در این دانشگاه شد و در این نشست دستور راه اندازی کلینیک خدمات کشاورزی در این دانشگاه را صادر کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1088318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =