پژوهش‌ها را به سمت تولید، اشتغال و کارآفرینی سوق دهیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: پژوهش‌ها را به سمت تولید، اشتغال و کارآفرینی سوق دهیم و به دانشجویان این مسیر را آموزش دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در جمع پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، گفت: پژوهش یکی از بزرگ ترین کارهایی هست که در دین و اخلاق عملی به آن سفارش شده و آیات زیادی در قرآن است که به مسأله پژوهش اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی پژوهش کارآفرینی و تولید است، اظهار داشت: آموزش و پژوهش دو رکن اصلی هستند، در حال حاضر آموزش در حال تبدیل شدن به پژوهش است. پژوهش نیز باید در راستای اشتغال و گسترش فرهنگ کار باشد. خوشبختانه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به این مسأله توجه جدی دارند.

کاوه پیشقدم تأکید کرد: همیشه پژوهشگران در سختی بوده‌اند که به نتایج خوبی دست یافته‌اند، بزرگانی نظیر ابن سینا، ابوریحان بیرونی، ادیسون، آلبرت اینشتین و.. در شرایط سخت کاری به تحقیق، پژوهش و نوآوری روی آوردند و در تاریخ ماندگار شدند.

وی تصریح کرد: پژوهش باید اولویت و سر لوحه کاری استادان دانشگاه باشد و در این راستا مسیر دانشگاه به سمت حمایت است. باید پژوهش‌ها را به سمت تولید، اشتغال و کارآفرینی سوق دهیم و به دانشجویان این مسیر را آموزش دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088365

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =