برنامه های گرامیداشت دهه فجر در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه های گرامیداشت دهه فجر در دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «سیاست‌های ابلاغی دهه مبارک فجر در دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

دکتر جهان‌بین در این دستورالعمل تأکید کرده است؛ در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ما دانشگاهیان ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بر این اعتقادیم که با اتکال به خداوند متعال و با باور به سنن الهی، به زودی بساط مستکبران که شاهرگ‌های حیات مستضعفان را به دست گرفته، برچیده خواهد شد و تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظمی را شاهد خواهیم بود.

در بخش دیگری از این دستورالعمل آمده است: واحدها و مراکز دانشگاهی لازم است جهت بزرگداشت هرچه باشکوه‌تر ایام الله دهه فجر در استان‌ها، مطابق سیاست‌های این دستورالعمل برنامه‌ریزی و اقدام شایسته انجام دهند. برنامه‌ریزی باید به نحوی باشد که منجر به افزایش اعتمادبنفس ملی، نفی اسلام لیبرال‌ها و اسلام متحجرین شده و تبیین دقیقی از وضعیت موجود کشور و ضعف‌ها و قوت‌ها و علل دقیق ضعف‌ها و قوت‌ها صورت گیرد.

در برنامه های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، بر تشکیل کمیته دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح واحدها و مراکز دانشگاهی برای تصمیم‌سازی جهت طرح در شورای فرهنگی و ارتباط و همکاری با کمیته های دهه فجر استانی و شهرستانی و مشارکت در اجرای برنامه های این دهه، حمایت و پشتیبانی لازم از برنامه های نهادهای دانشگاه مانند بسیج دانشجویی، تشکل های اسلامی، کانون های فرهنگی و دانشجویی و... با موضوع دهه فجر، فضاسازی محیطی و مجازی دانشگاه با نمادهای انقلابی و فرهنگی مناسب مانند رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص نهضت اسلامی، انقلاب اسلامی و دستاوردها و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و بیانیه گام دوم تأکید شده است.

همچنین استفاده از ظرفیت اساتید انقلاب اسلامی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، تاریخ و... دانشگاه، برای تبیین انقلاب اسلامی، اهداف انقلاب، دستاوردهای انقلاب و پاسخ به شبهات در کلاس ها و یا برگزاری وبینار، سخنرانی و نشست باید مورد توجه واحدها قرار گیرد.

برگزاری مراسم میثاق با شهدا با تأکید بر مراسم غبارروبی و نثار گل بر مزار شهدای انقلاب، برگزاری مراسم ویژه بر مزار شهدای گمنام واحدها و مراکز دانشگاهی، دیدار با خانواده های معزز شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت، بازدید از آسایشگاه جانبازان، بازدید از حسینیه جماران، موزه جماران، موزه عبرت و سایر اماکن تاریخی انقلابی ویژه استان تهران و سایر موزه ها در استان ها (در صورت موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا)، برگزاری کرسی های آزاداندیشی دانشجویی و استادی در فضای مجازی و یا به صورت حضوری (در صورت اخذ مجوز از استاد ملی مبارزه با کرونا) از دیگر برنامه های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در دهه مبارک فجر است.

همچنین در این دستورالعمل آمده است: تأکید بر مشارکت جدی اساتید، کارکنان و دانشجویان در جشنواره «از حماسه تا حماسه» با موضوع حماسه 22 بهمن با تبلیغات گسترده و مناسب، زمینه سازی برای حضور دانشگاهیان در راهپیمایی 22 بهمن با رعایت دستورالعمل های کمیته دهه فجر و ستاد ملی مبارزه با کرونا، انعکاس فعالیت های ایام پیروزی انقلاب اسلامی در سایت ها و رسانه های محلی و در سطح ملی و انتشار یادداشت، سرمقاله و مصاحبه های اساتید، دانشجویان و کارکنان در نشریات و سایت های محلی و منطقه ای و... باید مورد توجه واحدهای دانشگاهی قرار گیرد.

در این دستورالعمل تأکید شده است که برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که اقطاب اثرگذار نقش‌آفرینی کرده و معاونت نقش ستادی ایفا کند.

عناوین ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با شعار محوری «انقلاب اسلامی؛ بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» به شرح زیر است:

یکشنبه 12 بهمن انقلاب اسلامی، امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)، عبد صالح خدا، احیاگر اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم)

دوشنبه 13 بهمن انقلاب اسلامی، عدالت اجتماعی،‌ اقتصاد مقاومتی، جهش تولید

سه‌شنبه 14 بهمن انقلاب اسلامی،‌ جوان ایرانی، امید و خودباوری، پیشرفت علمی

چهارشنبه 15 بهمن انقلاب اسلامی، سیره فاطمی، منزلت زن، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی

پنجشنبه 16 بهمن انقلاب اسلامی، مجاهدت انقلابی، کرامت انسانی، ایثار و شهادت‌طلبی

جمعه 17 بهمن انقلاب اسلامی، قرآن و معنویت، وحدت اسلامی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

شنبه 18 بهمن انقلاب اسلامی، امت ولایی، تمدن نوین اسلامی

یکشنبه 19 بهمن انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح جهادی، اقتدار و صلابت، امنیت پایدار

دوشنبه 20 بهمن انقلاب اسلامی،‌ بسیج فداکار، خدمت مؤمنانه، مدافعان سلامت

سه شنبه 21 بهمن انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، جبهه مقاومت، استکبارستیزی

چهارشنبه 22 بهمن انقلاب اسلامی، یوم الله 22 بهمن، عید بزرگ اسلامی، سرآغاز حکومت الله بر جهان، گام دوم انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

کد خبر: 1088413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =