راه‌اندازی مرکز تحقیق و توسعه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بازدید از شرکت صنایع سیمگون گفت: امروزه دانشگاه ها سیاست خود را تغییر داده اند و مانند گذشته فقط نگاه آموزشی ندارند، بلکه به سوی دانشگاه های پژوهش محور و ثروت آفرین حرکت کرده اند و امیدواریم بتوانیم با راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه (R&D) استان قزوین به این رسالت عمل کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در این بازدید ناصر حمیدی سرپرست واحد قزوین و هیات همراه ضمن بازدید از بخش های مختلف شرکت صنایع سیمگون (SMG) تولید کننده قطعات سری تراش و قطعات مغزی شیرهای کلاسیک، با مدیرعامل و مدیرکارخانه ی این مجموعه ی صنعتی دیدار و گفت و گو کردند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با تاکید بر اهمیت ارتباط صنایع و دانشگاه ها، گفت: اگر صنعت در کنار دانشگاه نباشد، دانشگاه عقیم خواهد بود. سرمایه های مختلف اعم از شرکت ها، کارخانجات و دانشگاه ها، همگی سرمایه های کشور هستند و باید در یک مسیر که آن هم مسیر پیشرفت کشور است، حرکت کنند.

حمیدی افزود: همان گونه که مستحضر هستید دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در طول 28 سال فعالیت خود در حوزه های مختلف پیشرو بوده و به خصوص در حوزه رباتیک اقدامات و دستاوردهای ارزشمندی داشته است؛ سیاست جدید ما این است که در صنایع دیگر نیز به عنوان یک واحد فناور و همکار ورود کنیم تا بتوانیم مثمرثمر بوده و محصول تولید کنیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های ما در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه یا R&D (Research and Development) استان قزوین تا پایان سال جاری است که قصد داریم کل R&D استان را در یک مجموعه گرد هم آوریم تا همه ی صنایع بتوانند با مبنای فکری دانشگاهی، مشکلات موجود را حل و خدمات خود را عرضه کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با اشاره به ظرفیت های این دانشگاه از نظر نیروی انسانی در سطح استان، گفت: بیش از 200 عضو هیات علمی در قزوین و 150 عضو هیات علمی در تاکستان فعال هستند، اما تاکنون از این ظرفیت آن طور که باید استفاده نشده؛ ما می توانیم با ساماندهی این پتانسیل ها، تولید ثروت کنیم.

حمیدی تصریح کرد: امروزه دانشگاه ها سیاست خود را تغییر داده اند و مانند گذشته فقط نگاه آموزشی ندارند، بلکه به سوی دانشگاه های پژوهش محور و ثروت آفرین حرکت کرده اند. ما رسالتی داریم و امیدواریم بتوانیم با راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه (R&D) استان قزوین به این رسالت عمل کنیم؛ البته این شروع کار خواهد بود و برنامه های بلند مدتی هم در این حوزه پیش بینی شده است که انشااله بتوانیم در آینده برندهای مختلف صنایع را در یک مجموعه ی علمی و تخصصی گرد هم جمع کنیم که قطعا به نفع استان و کشور خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقرار شرکت های دانش بنیان مختلف در مرکز فناوری و نوآوری سینتک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، اظهار داشت: ما می توانیم از ظرفیت های این شرکت ها بیشتر بهره ببریم و از جوانان خلاق و خوش فکر، برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در پایان گفت: ما با اتکا به ظرفیت های بالای خود در حوزه ی نرم افزار، بازاریابی، امکانات و به خصوص نیروی انسانی، آماده ی ایجاد همکاری با صنایع مختلف هستیم و امیدواریم اهتمام ویژه ای برای راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه (R&D) استان وجود داشته باشد که قطعا مزایای بسیار خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت.

استان قزوین در صنعت کشور مظلوم واقع شده است

مدیرعامل و مدیر کارخانه صنایع سیمگون نیز با اشاره به تاریخچه و فعالیت های این شرکت، گفت: متاسفانه در استان قزوین صنایع و دانشگاه ها ارتباط زیادی با یکدیگر ندارند و حتی صنایع نیز یکدیگر را نمی شناسند و این مساله، اتفاق خوشایندی نیست.

محمودی افزود: با توجه به صنعتی بودن استان قزوین، صنایع مختلف می توانند با استفاده از ظرفیت های یکدیگر، قیمت تمام شده ی محصولات را کاهش دهند که این امر هم به نفع آن ها و هم به نفع مصرف کننده خواهد بود.

وی افزود: استان قزوین در صنعت کشور مظلوم واقع شده است؛ اما با تجاربی که در صنایع کشور دارم، به جرات می گویم قزوین پس از تهران رتبه ی دوم صنعت کشور را دارد و شرکت های بزرگ و معتبری در قزوین مستقر هستند.

محمودی با استقبال از ارتباط گیری بیشتر با دانشگاه ها، اظهار داشت: امیدوارم همکاری های خوبی با دانشگاه آزاد اسلامی قزوین داشته باشیم تا برای کشور نیز اتفاقات خوبی رقم بخورد.

در ادامه ی این نشست دکتر اسماعیل زاده ها مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز پیشنهاداتی را برای صنایع کشور و به خصوص شرکت صنایع سیمگون مطرح کردند که در خصوص آن ها بحث  و تبادل نظر شد.

شایان ذکر است؛ حمیدی و هیات همراه با بازدید از بخش های مختلف شرکت صنایع سیمگون، از نزدیک با فعالیت ها و خط تولید این شرکت آشنا شدند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1088424

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =