دانشگاه‌ها در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی گام بردارند/ دهه فجر بهترین رفراندوم در تأیید نظام

رئیس ستاد دانشجویی دهه فجر دانشگاه‌های استان هرمزگان تأکید کرد که دانشگاه‌ها با عملیاتی‌کردن شعارهای انقلاب در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی گام بردارند و در محقق ساختن این مهم لحظه‌ای به خود تردید ندهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، احسان کامرانی در نشست با رؤسای دانشگاه‌های استان هرمزگان که به‌صورت مجازی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد، با تأکید بر گذشت بیش از  چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: مهم‌ترین چیزی که امروز به عنوان نقشه و منشور راه برای ادامه حرکت باید مد نظر قرار گیرد، بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه‌های مقام معظم رهبری است که باید با بررسی و تحلیل دقیق به آن پرداخته و عملیاتی شود.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های هرمزگان موضوع تمدن‌سازی نوین اسلامی را در بیانیه گام دوم مهم ارزیابی کرد و گفت: اتفاقات جهانی و تغییر ساختار قدرت از غرب به سمت شرق بدون‌شک این نوید را می‌دهد که تمدن نوین اسلامی در آینده  به یک قدرت بزرگ مبدل شود.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر تمدن بزرگ اسلامی در قرن ششم و گسترده شدن قدرت اسلام در آن زمان افزود: امروز نیز توجه به آموزه‌های دین اسلام  و سه اصل خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی که مقام‌معظم‌رهبری نیز بر آن تأکید داشته‌اند باید به خوبی مورد توجه و پایش قرار گیرد.

کامرانی با تشریح اضمحلال قدرت در آمریکا؛ اتفاقات افتاده در آن کشور که خود را طلایه‌دار آزادی و داعیه‌دار تمدن می‌دانست،  بی‌سابقه خواند و اظهار کرد: کشوری که خود را پرچمدار تمدن، قدرت، ثروت و آزادی می‌نامد، آنچنان ناباورانه  ابهت پوشالیش درهم ریخت تا جایی که عده‌ای  نظامی‌ به کنگره آن کشور حمله‌ور می‌شوند و با تصرف آن، افول امپراتوری آمریکا را به نمایش می‌گذارند.

وی با انتقاد از نظام لیبرال سرمایه‌داری گفت: امروز این نگاه دیگر رو به شکست و زوال است و تمام جهان به‌دنبال  معنویت، انسانیت و اخلاق است که این سجایای اخلاقی را می‌توان  در فطرت انسان جستجو کرد و برای رسیدن به این مهم شریعت اسلام به عنوان کامل‌ترین دین الهی پاسخگوی تمام مطالبات و نیازهای انسان معاصر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس تأکید کرد که همه دانشگاه‌ها باید همت کنند و به‌عنوان قوه عاقله با عملیاتی‌کردن شعارهای انقلاب در راستای تمدن‌سازی نوین اسلام گام بردارند و در محقق ساختن این مهم لحظه‌ای به خود تردید ندهند.

رئیس ستاد دانشجویی دهه فجر دانشگاه‌های استان هرمزگان با تأکید بر حضور گسترده مردم در برنامه‌های دهه فجر و راه‌پیمایی ۲۲ بهمن ماه گفت: شکوه، هیبت و حضور گسترده مردم در این برنامه‌ها خود  بهترین رفراندوم در تأیید نظام جمهوری اسلامی است.

فرصت ارسال برنامه‌های اجرا شده  تا ۲۵ بهمن

رئیس شورای تخصصی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد استان هرمزگان نیز در ابتدای این جلسه  با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: کمیته دانشجویی دانشگاه‌های استان‌ هرمزگان امسال به دانشگاه آزاد واحد بندرعباس محول شده و دانشگاه‌های استان هرمزگان برنامه‌های اجرا شده خود را تا ۲۵ بهمن به این دانشگاه ارسال کنند تا پس از جمع‌بندی به ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان ارسال شود.

محمود صباحی‌زاده یادآوری کرد: توجه به محتوای برنامه‌های اجرایی و میزان تأثیر آن بر جوانان و تبیین اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری باید مورد توجه باشد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس خواست تا همه رؤسای واحدها با اعلام نظر کارشناسی، راهکارهای مناسبی را در برگزاری باشکوه‌تر فجر انقلاب اسلامی  ارائه کنند و با اتحاد و همدلی در این مسیر مهم گام بردارند.

نقش مهم دانشگاه‌ها در پیشبرد پیروزی انقلاب اسلامی

معاون دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هم در این نشست با تأکید بر آرمان‌های امام راحل‌ و انقلاب  گفت: گرامی‌داشت دهه فجر به مفهوم گرامی‌داشت این آرمان‌هاست که در آن آزادیخواهی، استقلال‌طلبی، استکبارستیزی و عدالت‌محوری به‌عنوان عناصر مهم  انقلاب باید در فکر و اندیشه جامعه متجلی و متبلور شود.

حجت‌الاسلام  اسماعیل پاک‌نژاد با مهم خواندن نقش دانشگاه‌ها در پیشبرد پیروزی انقلاب اسلامی، نقش  دانشجویان را در این برهه زمانی مهم خواند و تأکید کرد: دانشجو به عنوان مغز متفکر و اندیشمند جامعه باید با تبیین اهداف انقلاب  و حرکت در مسیر سیاست‌های کلی نظام به‌عنوان  نقشه راه  که در بیانیه گام دوم انقلاب به روشنی توسط مقام معظم رهبری به آن پرداخته شده همت ورزد.

وی با بیان اینکه ایام دهه فجر در هر روز با عنوان خاصی نامگذاری شده و زیبنده هست تا به این عنوان‌ها توجه ویژه‌ای شود،  پیشنهاد کرد که در دانشگاه آزاد اسلامی استان مقرر شود تا با نامگذاری  این روزها، نشستی متناسب و همسو در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد استان انجام شود و زیبنده است که بقیه دانشگاه‌های استان نیز به این مهم لبیک بگویند و در اجرای این سیاست، همگام و همراه  به استقبال سالروز پیروزی انقلاب  برویم.

اعلام نظر و پیشنهاد رؤسای دانشگاه‌های استان هرمزگان و جمع‌بندی آنها توسط رئیس ستاد دانشجویی  استان هرمزگان پایان‌بخش این نشست بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1088440

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =