حفظ و تداوم انقلاب، تکلیف امام خمینی (ره) بر دوش جامعه اسلامی است

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: درسی که مرحوم امام به ما آموخت، این بود که زمانی یک مدیر و مسئول می تواند برای جامعه ثمر بخش باشد که خودسازی لازم را داشته باشد، یکی از تکالیفی که امام راحل بر دوش ما قرار داده است حفظ و  تداوم و توسعه این انقلاب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا جعفری به مناسبت آغاز دهه فجر و عظمت این ایام گفت: رشد و عظمت ایران با همه دشمنی ها داخلی و خارجی، تقابل ها و تحریم های داخلی و خارجی، ثمره جهاد و تلاش‌های مرحوم امام خمینی بنیان‌گذار کبیر انقلاب و رهبری مدبرانه حضرت آیت العظمی امام خامنه‌ای این دو شخصیت الهی در طی چندین دهه است.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: قیام و جهاد امام خمینی، نتیجه خودسازی و اخلاص ایشان در تمام عمر در حیطه‌های شناختی، رفتاری و  مدیریتی است.

وی بابیان اینکه امام به ما این را آموخت که کسی که در خود انقلاب ایجاد نکند در بیرون از خود نمی‌تواند انقلابی ایجاد کند، افزود: مرحوم امام خمینی با اخلاص عظیمی که داشت توانست علاوه بر انقلاب درونی در وجود خود انقلاب عظیمی ایجاد کند.

استادیار دانشگاه تهران شرق گفت: انقلاب و خودسازی درونی هرچه بزرگ و عظیم و عمیق‌تر باشد بروز و ظهور انقلاب بیرونی بیشتری خواهد بود؛ همان‌طور که خودسازی محدود یک شخص منجر به انقلاب و تغییر یک بخش و یا اداره خواهد شد، خودسازی و اخلاص و خداباوری مرحوم امام به حدی بود که نه‌تنها در ایران بلکه در جهان انقلاب ایجاد و پایه‌های ظلم و فساد و بی‌دینی را در جهان متزلزل کرد و دلهره اضمحلال در وجود ابرقدرت‌ها و حامیان آن‌ها انداخت.

جعفری با اشاره به اهمیت اخلاص و خودسازی در مسئولین به روایت پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم که فرمودند: خوشا به حال مخلصان! آنان چراغ هدایت‌اند که از هرگونه فتنه‌ و ظلمت رهایی یافته‌اند « طوبی لِلمُخلِصینَ، اولئِکَ مصابیحُ الهُدی تَنجَلی عَنْهُم کُلُّ فِتنَةٍ ظَلماء» (میزان‌الحکمة، ج ٣، ص ٦٢) بیان داشت: یک مسئول زمانی می‌تواند هدایتگر و حامی و راه گشای مسائل مردم باشد که از خودساختگی و اخلاص کافی برخوردار باشد.

ویخاطرنشان کرد: درسی که مرحوم امام به ما آموخت، این بود که زمانی یک مدیر و مسئول می تواند برای جامعه ثمر بخش باشد که خودسازی لازم را داشته باشد، یکی از تکالیفی که امام راحل بر دوش ما قرار داده است حفظ و  تداوم و توسعه این انقلاب است.

جعفری گفت: طبق منظومه فکری مرحوم امام خمینی و امام خامنه‌ای، برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی 5 مرحله را باید طی کرد، که مرحله انقلاب اسلامی در بهمن سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و در مرحله دوم نظام اسلامی در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ به پیروزی رسید ولی سه مرحله بعدی هنوز بر زمین‌مانده است و باید موردتوجه قرار بگیرد، چراکه از تشکیل دولت اسلامی با معیارهای امام و رهبری ازجمله اعتقاد به شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی یقیناً به مرحله چهارم انقلاب یعنی جامعه اسلامی دست پیدا خواهیم کرد و از تشکیل شدن جامعه اسلامی تمدن نوین اسلامی پایه‌ریزی خواهد شد، که این خود می‌تواند زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت، مهدی موعود، عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1088446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =