۲۵۰۰ تبلت و تلفن‌همراه به دانش‌آموزان محروم تهران اهدا شده‌است

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اعلام کرد:‌ ۲ هزار و ۵۰۰ تبلت و تلفن‌همراه هوشمند برای پیوستن به شبکه آموزشی شاد به دانش‌آموزان محروم شهرستان‌های این استان اهدا شده‌است.

به گزارش باشگاه خبرنگراران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، محمد صیدلو از اعطای ۲ هزار و ۵۰۰ تبلت و تلفن‌همراه هوشمند برای پیوستن به شبکه آموزشی شاد به دانش‌آموزان استان تهران خبر داد و گفت:‌ شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته باعث تعطیلی مدارس و ادامه فرآیند تعلیم و تربیت به صورت غیرحضوری شد و آموزش مجازی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: برخی دانش آموزان از سوی خانواده‌ها امکان خرید این وسایل هوشمند را نداشتند که تاکنون با اعتباری افزون بر هفت میلیارد تومان تبلت و تلفن همراه هوشمند توسط خیران و کمیته امداد امام خمینی (ره) در اختیار این دانش آموزان قرار گرفت.

صیدلو ادامه داد: هنوز نیز تعداد زیادی از دانش آموزان محروم نیازمند این وسایل هستند تا از تحصیل باز نمانند به همین منظور از خیران می خواهیم در این امر مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت بالای شورای آموزش و پرورش استفاده خواهیم کرد و با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران که ارتباط مستقیمی با مردم دارند تلاش داریم با جذب خیران جدید زمینه ساز ادامه تحصیل دانش آموزان محروم شویم.

۱۰۰ مدرسه آماده افتتاح

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران همچنین درباره طرح های آماده افتتاح این اداره کل در دهه فجر گفت: امسال ۱۰۰ مدرسه جدید مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که البته با افتتاح این مدارس هنوز نیز کمبود مدرسه در شهرستان های تهران احساس می شود.

وی اضافه کرد: هر ساله شاهد افزایش جمعیت دانش آموزی هستیم و شهرستان های استان تهران به یک هزار کلاس درس جدید نیازمند است.

صیدلو با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد مدارس شهرستان‌های استان تهران فرسوده و نیازمند تخریب و بازسازی هستند، گفت:‌ در سال های اخیر با همکاری فرمانداران و ظرفیت بالای شوراهای آموزش و پرورش و همکاری خیران اتفاقات خوبی در زمینه احداث مدرسه افتاده اما همچنان نیازمند ساخت مدرسه جدید هستیم.

وی مطرح کرد: میانگین حضور دانش آموزان در هر کلاس درس شهرستان های استان تهران ۳۲ نفر است که این میزان در کل کشور ۲۴ دانش آموز در هر کلاس درس است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران خاطرنشان کرد: از سال گذشته از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش استفاده خوبی کردیم و با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران نهضت مدرسه سازی در این مناطق آغاز شده و تلاش داریم با احداث مدارس جدید زمینه ساز تحصیل دانش آموزان در فضای مناسب باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =