گلباران قبور مطهر ۵ شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

به مناسبت فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی و چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قبور مطهر پنج شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد عطر افشانی و گلباران شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، با حضور هیأت رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان و به همت نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، معاونت فرهنگی، دانشجویی، ستاد شاهد و امور ایثارگران و بسیج کارکنان قبور مطهر پنج شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد عطر افشانی و گلباران شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در این مراسم باتبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن گفت: انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم به ویژه نسل جوان مهم‌ترین هدف بزرگداشت یوم‌الله دهه فجر است.

ابراهیم رحیمی افزود: روزهای دهه فجر فرصت مناسبی است که بتوان به نحو مناسب خاطرات آن دوران و همچنین دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی برای همگان و نسل جوان بیان شود.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور،  بهره گیری از فضای مجازی برای اطلاع رسانی برنامه های سالگرد انقلاب اسلامی از جمله مواردی است که اهمیت ویژه دارد.

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز ورود شکوهمندانه حضرت امام (ره) ، دهه­ی مبارک فجر و سالروز ولادت با سعادت و پر خیر و برکت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: در تاریخ زندگی نبی مکرم اسلام (ص)، شخصیت های سیاه و پلیدی وجود داشت که تمام تلاش خود را برای از بین بردن اسلام و پیامبر انجام دادند.

حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد افزود: یکی از شیوه های دشمنان اسلام برای از بین بردن اسلام، مسخره کردن و ترور شخصیتی پیامبر در ملاء عام و در جلسات بود؛ ولی پیامبر ارتباط زنده و مستقیم با خدا داشت و خداوند متعال، اقداماتی که از طرف دشمنان، ضد پیامبر انجام می گرفت را به همراه راهکار در اختیار پیامبر قرار می داد و باعث شکست حربه های دشمنان می شد.

وی بیان کرد: تعدادی از دشمنان، پیامبر را ابتر و بدون عقبه می خواندند که در این هنگام سوره کوثر در شأن حضرت زهرا (س) نازل شد و دسیسه ی دشمنان اسلام و پیامبر، نقش بر آب شد.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در ادامه تصریح کرد: در طول تاریخ همیشه یک جریان حق و یک جریان باطل وجود دارد که حق بر اساس فرهنگ قرآن و در قالب کوثر بیان شده و جریان باطل در قالب تکاثر ترسیم شده است.

حجت الاسلام قاسمی نژاد خاطرنشان کرد: عصاره ی کوثر در قالب رابطه ی مخلوق و خالق که خواندن نماز است و رابطه مخلوق با مخلوق که در قالب عرفان است، بیان می شود و به معنای کثرت فضایل و انسانیت و کمالات است؛ ولی جریان باطل در قالب تکاثرگرایی به معنای کثرت قدرت طلبی و زیاده خواهی است.

وی عنوان کرد: یکی از شخصیت های شاخص کوثرگرا حضرت امام خمینی (ره) بودند که با راهبرد تفکر کوثرگرا وارد صحنه شدند، انقلاب ایجاد کردند، به سرانجام رساندند و بعد از انقلاب ایستادند. بعد از رحلت حضرت امام خمینی (ره)، به قطع و یقین مقام معظم رهبری که خود از فرزندان حرکت کوثرگرا هستند، حکیمانه، هوشیارانه، آگاهانه و مقتدرانه ایستادند و خلاء رحلت امام (ره) را پر کردند و سکان این نظام و جریان کوثرگرا را به دست گرفتند.

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: امام خمینی (ره) وصیتی داشتند که فرمودند: من در میان شما باشم یا نباشم، نگذارید این انقلاب به دست نامحرمان بیفتد. این نیاز جامعه امروز ماست. قشر دانشگاهی و نخبه باید آگاه به این امور باشند و از حرکت کوثرگرا و خون شهدا دفاع کنند و از رسالتی که بر عهده دارند؛ بدون این که تحت تأثیر تکاثرگرا قرار بگیرند، حمایت کنند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد نیز ضمن تبریک دهه ی فجر و ولادت حضرت زهرا (س) گفت: بیش از ۴۰ سال از این رویداد تحول­آفرین انقلاب اسلامی ایران گذشته است و تحولات زیادی در عرصه های داخلی و خارجی ایجاد کرده است.

محمد قاسمی افزود: یکی از رویدادهای تحول آفرین، استقلال­طلبی است که قطع کردن دست بیگانگان از کشور به عنوان یک سیاست خارجی و استعمارگرایی است.

وی بیان کرد: بعد داخلی این استقلال، تاکید بر خودکفایی، مقاومت و تولید ملی در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، نظامی  و دیگر حوزه ها است؛ به طوری که ایران در عرصه ی نظامی، هفتمین قدرت دنیا است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تصریح کرد: تحول دیگر انقلاب اسلامی ایران، آزادی است که این آزادی در کنار استقلال معنا پیدا می کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بعد از انقلاب به وجود آمده است یعنی مولود و فرزند انقلاب است و وظیفه ما این است که در جهت تقویت آن تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: توجه به کرامت انسانی و کرامت زنان از دستاوردهای انقلاب است. امروزه جایگاه زنان از کرامت ذاتی برخوردار است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در پایان گفت: از شاخص های دیگر انقلاب اسلامی این است که ایران علاوه بر داشتن هفتمین رتبه نظامی در جهان دارای رتبه ۱۶ در تولید علم، رتبه ۲ در علم ژنتیک و زیست شناسی، رتبه ۱۱ در هوافضا، رتبه ۱۶ در نانو، ۱۱ در داروسازی، رتبه ۱۷ در بیوشیمی، رتبه ۱۳ در فیزیک، رتبه ۱۲ در انرژی هسته ای، رتبه ۷ در تعداد اختراعات، رتبه ۱۳ در صنعت پولاد است. همچنین رشد متوسط علمی، ۱۱ برابر متوسط جهانی است و در منطقه، قدرت ایران از رتبه ۵ به رتبه ۱ تغییر کرده است.

در پایان این مراسم پس از قرائت فاتحه و ادای احترام به روح مطهر شهدا، قبور پنج شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد عطرافشانی و گلباران شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1088530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =