اولیانوف به خودخواهی برجامی آمریکا واکنش نشان داد

روسیه می گوید اینکه بعد از طرح پیشنهاد ایران مبنی بر لزوم اتخاذ اقدامات هماهنگ برای بازگشت به برجام، آمریکا هنوز هم مدعی است که گام اول را طرف مقابل باید بردارد؛ نشانه خودخواهی واشنگتن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در آژانس های بین المللی مستقر در وین، به مخالفت آمریکا با پیشنهاد ایران مبنی بر اینکه بازگشت کامل به برجام به طور «همزمان» و «هماهنگ» انجام شود؛ واکنش نشان داد.

در همین راستا، وی در پیامی توئیتری نوشت: «امیدوارم این ارزیابی نادرست باشد. در غیر این صورت، شاهد شعله ور شدن آتش خودبینی و جاه طلبی های بی حاصل خواهیم بود: اینکه از طرف مقابل بخواهیم برای گام نخست پیش قدم شود؛ راه به جایی نخواهد برد. دیگر وقت آن رسیده که آمریکا و ایران قدم های هماهنگ شده ای برای از سرگیری اجرای کامل برجام بردارند.

پیشتر، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفته بود که جوزف بورل-به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام- می‌تواند قدمها را در مشورت با ایران و آمریکا هماهنگ کند.

وی همچنین در واکنش به ادعاهای آمریکا گفته بود: این ایالات متحده بود که از برجام خارج شد و آن را نقض کرد. اما ایران تنها اقدامات جبرانی انجام داد (اشاره به تعلیق برخی تعهدات برجامی). آمریکا باید به پایبندی کامل بازگردد. آن وقت ایران هم فوراً از اقدامات جبرانی خود بازخواهد گشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =