رئیس جمهور کره جنوبی به تقویت ائتلاف سئول- واشنگتن متعهد شد

رئیس جمهور کره جنوبی در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود به تقویت ائتلاف دوجانبه سئول- واشنگتن و همچنین تهیه یک راهبرد فراگیر در قبال کره شمالی متعهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از رویترز، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی روز پنج شنبه در گفتگویی تلفنی با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود متعهد شد که ائتلاف این کشور با ایالات متحده را تقویت کرده و در قبال کره شمالی یک راهبرد فراگیر را تهیه و تنظیم کند.

گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور کره جنوبی و ایالات متحده در شرایطی انجام شد که مون جائه اینکه پیش‌تر ایفای نقش میانجی میان ایالات متحده و کره شمالی را پیشنهاد داده بود، اکنون با چالش رفع بن بست در گفتگوهای واشنگتن- پیونگ یانگ روبروست.

«کانگ مین سوک» سخنگوی رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد که «رهبران دو کشور ضرورت تنظیم یک راهبرد فراگیر در قبال کره شمالی با هدف خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره را مورد تصدیق قرار دادند».

کانگ در ادامه گفت که «رئیس جمهور بایدن تلاش‌های کره جنوبی، این کشور مهم و کلیدی که در حل و فصل موضوع شبه جزیره کره ایفای نقش می‌کند، را ستود و گفت که با کره جنوبی در رسیدن به هدفی مشترک همکاری نزدیک خواهد داشت».

در این گفتگوی تلفنی، مون جائه این همچنین از آنچه که «بازگشت آمریکا» در میانه چالشهای فزاینده جهانی- همچون همه گیری کووید- ۱۹، تغییرات اقلیمی و قطب بندی اقتصادی- خواند، استقبال کرد.

در این گفتگوی تلفنی مون و بایدن همچنین در مورد ضرورت احیای دموکراسی در کشور میانمار که روز دوشنبه شاهد کودتای نظامی سران ارتش بود، توافق کردند.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن بر تعهد خود به تقویت ائتلاف آمریکا- کره جنوبی تأکید کرده و دو کشور در مورد همکاری نزدیک بر سر موضوع کره شمالی با یکدیگر توافق کردند.

گفتنی است که رئیس جمهور کره جنوبی در تماس تلفنی خود پس از پیروزی بایدن، قول داده بود که روابط اقتصادی با ایالات متحده را بر مبنای اقتصاد سبز تقویت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =