توسعه کیفی واحدهای فناور و نوآور دانشگاه آزاد اسلامی

قائم‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحدهای فن آور و نو آور که در واحدهای دانشگاهای آزاد اسلامی تاسیس شده اند، مورد ارزیابی قرار می گیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، وحید ضرغامی  که به همراه مدیران کل حوزه معاونت فناوری و تحقیقات به منظور آشنایی با فعالیتها و خدمات مراکز تحقیقاتی و پژوهشی به استان خوزستان سفر کرده بودند در ادامه سفر خود پس از بازدید از واحدهای اندیمشک، دزفول ، شوشتر، در اهواز حضور یافت و از شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد ، تجهیزات و اماکن این دانشگاه بازدید کرد.

قائم‌ مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در پایان این بازدید در نشستی که با حضور رییس، معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شده بود با بیان جوان بودن راه اندازی واحدهای  نوآوری و فن آوری در کشورگفت: با توسعه کیفی این واحدها، علاوه بر تبدیل شدن به دانشگاه مساله محور و کارآفرین، می توان چالشها و مشکلات این دانشگاه را مرتفع کرد.

وی همه گیر بودن واحدهای فناوری را یکی از امتیازات آن خواند و گفت: عموم مردم جامعه می توانند در این واحدها شرکت و ایده و طرح های فناوری و نوآوری خود را عملیاتی نمایند.

ضرغامی تقویت واحدهای فناور را یکی از خواسته های خود از واحدهای دانشگاه  خواند و گفت: واحدهای فناور علاوه بر حضور در واحد دانشگاهی، مشکلات و مسایل آن به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی جذب ایده و به نتیجه رساندن آن را مسلتزم همکاری و همراهی  همه حوزه های دانشگاهی دانست و تاکید کرد: واحدهای فناور به مراکز شتابدهنده تبدیل شوند.

قائم ‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست  همچنین خواستار همکاری واحدهای دانشگاهی استان جهت به نتیجه رساندن طرحهای فناورو اقتصادی شد.

رئیس پور مدیرکل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان یکی از موثرترین دانشگاههای کشور است ، به وجود ذخایر عظیم طبیعی ، صعنتی و دریایی در این استان اشاره کرد و گفت: پتانسیل بازار فناوری در استان خوزستان بسیار متنوع ، گسترده و پر بازده است که نیازمند ورود دانشگاه آزاد اسلامی در بخش های مختلف آن است.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه فناوری در واحدهای دانشگاهی خوزستان، راه اندازی خانه خلاق در واحد دزفول ، برگزاری سلسه نشست های تخصصی با سازمان ، صنایع و ارگانها ، معرفی آزمایشگاهها ، کارگاهها و امکانات دانشگاهی و فعال سازی مراکز شتابدهنده را از نیازهای توسعه کیفی حوزه فناوری و نوآوری دانست.

رئیس پور در این نشست با اشاره به بازدید خوب از واحد دانشگاهی اهواز گفت: وجود تجهیزات، امکانات و کارگاههای پیشرفته در واحد اهواز، می تواند این دانشگاه را تبدیل به کانون ثروت کشور تبدیل نماید.

حجت الاسلام و المسلمین فرج اله براتی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز در این نشست ضمن خیر مقدم به میهمانان و تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و میلاد حضرت زهرا(س)، یکی از ویژگی های دانشگاه تاثیر گذار را شناسایی و رفع مسایل و چالشهای پیرامون جامعه دانست گفت: دانشگاهها در زمان گذشته ، فقط محلی برای آموزش، یادگیری  و برخی اوقات فعالیتهای  پژوهشی به شمار می آمد و هیچ گونه تاثیری در جامعه از آن دیده نمی شد، ولی در دوران مدیریت دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی به عنوان دو چهره انقلابی و مومن، دانشگاه به سوی دانشگاه مساله محور وتاثیرگذار تبدیل شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های گوناگون در طول ماههای اخیر به منظور بومی سازی قطعات، رفع مسایل و چالش  و ایجاد فناوری و نورآوری در صنعت گفت: با همکاری اساتید، دانشجویان و کارکنان اقدامات خوبی در ماههای اخیر صورت گرفته است که بزودی آثار آن درجامعه مشاهده خواهد شد.

اشکان غفوری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز نیز به ارائه گزارشی از  خدمات و فعالیتهای فناورانه و نورآورانه این دانشگاه در زمینه های مختلف پرداخت.

جعفر ملک محمدی رئیس منطقه ۸ مراکز رشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان و مدیر مرکز رشد واحد اهواز در این نشست با اشاره به حمایت دانشگاه از پایان نامه های محصول محور گفت: دانشجویانی که پایان نامه های انان می تواند منجر به تولید محصول جدید شود، علاوه برآموزش ، مورد حمایت مادی و معنوی دانشگاه قرار می گیرند.وی در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیتهای مرکز رشد پرداخت.

بنابراین گزارش، جواد مهربان مدیر برنامه ریزی نیازهای آمایشی فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین مدیران مراکز رشد واحدهای دانشگاهی استان خوزستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای خود به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و همچنین مسایل و مشکلات کاری خود پرداختند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1088685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =