دانشگاه آزاد اسلامی نقش آفرین در بحران‌های اجتماعی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نقش خود را در زمینه بحران‌های اجتماعی به خوبی ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمودرضا آقامیری صبح امروز در مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی نقش خوبی را در زمینه پاندمی ویروس کرونا ایفا کرده است‌چرا که ویروس کرونا دارای ابعاد بسیار گسترده‌ای در زمینه مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و تمام مردم جهان را درگیر کرده است.

وی افزود: اخیرا همایشی با عنوان «پاندمی کرونا و پدافند کرونا» به میزبانی واحد تهران شمال برگزار شده است که در این نشست، عملکرد ایران و جهان در زمینه مبارزه با کرونا ارزیابی شد. برگزاری این همایش نشان می‌دهد که دانشگاه آزاد اسلامی نقش خود را در زمینه بحران‌های اجتماعی به خوبی ایفا می‌کند.

آقامیری ادامه داد: برای این نشست علمی ۱۲ سر فصل انتخاب شده است؛ در پنل مدیریت به مباحث مرتبط با حاکمیت حقوق و روابط بین‌الملل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. محورهای اقتصاد، فرهنگ، سلامت و... از جمله محورهای مورد بحث در این نشست علمی بود. همچنین تمامی تحلیل‌ها در زمینه پاندمی کرونا و شناسایی نقاط ضعف و قوت کشور و توجه به نهاد دانشگاه برای حل مشکلات کشور، مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تصریح کرد: برگزاری این نشست علمی، دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود زیرا تمامی تحلیل‌ها و بحث‌های تئوریک استادان حاضر در نشست، به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

جزئیات دسته بندی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

همچنین پیام نجفی در ادامه این مراسم درباره تقسیم اعضای هئیت علمی الف و ب در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این موضوع مدتی قبل در شورای دانشگاه  با دستور دکتر طهرانچی رئیس این دانشگاه مطرح شد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: همه اعضای هئیت علمی به صورت تمام وقت در دانشگاه فعالیت نمی‌کنند و برخی استادان تمام وقت در دانشگاه در کنار دانشجویان قرار دارند، در نتیجه استادان بر این مبنا به دو بخش تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: بخشنامه الف و ب بر اساس کارکرد اعضاس هیأت علمی، توانمندی، انرژی و فرصتی که در  اختیار دانشگاه قرار می‌دهند به گروه‌های الف و ب  تقسیم می‌شوند.

نجفی مطرح کرد: استادان نوع الف فعالیت‌های  علمی، پژوهشی و فناورانه دارند. همچنین افرایش حقوق و حق جذب آنها بالا خواهد رفت.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد اصفهان گفت:  اعضای هیأت علمی تمام وقت یا نوع الف  ۳۲ ساعت کار علمی یا معادل در هفته موظفی دارند.

وی یادآور شد:  استادان عضو گروه ب حدود ۱۶ ساعت کار علمی یا راهنمایی پایان‌نامه و رساله دکتری موظفی دارند.

 وی گفت: اعضای هیأت علمی موظف به ثبت حضور در دانشگاه هستند. همچنین  بازگشت اعضای علمی گروه ب به گروه الف در بازه یکساله اتفاق میفتد.

 نجفی گفت: استادان عضو گروه الف حدود موظفی ۱۰ ساعت آموزشی و گروه ب حدود ۷ ساعت در هفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر: 1088767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =