سازمان بهداشت جهانی از کُند شدن همه‌گیری کرونا خبر داد

یکی از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که روند ابتلا به کووید ۱۹، در بسیاری از کشورها کُند شده است و تداوم واکسیناسیون امید به قطع زنجیره ویروس را افزایش خواهد داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اسپوتنیک، «ماریا ون کرخوان» کارشناس سازمان بهداشت جهانی، می‌گوید در بسیاری از کشورها همه‌گیری ویروس کرونا در حال کاهش است.

کرخوان در این باره گفت: این لحظه خوبی برای تأکید بر این واقعیت است که ما شاهد کاهش تعداد موارد در شماری از کشورها هستیم.

وی ابراز اطمینان کرد که می‌توان با کمک اقداماتی، به ویژه با واکسیناسیون شهروندان که زنجیره انتقال ویروس را قطع می‌کند، به چنین نتایجی نزدیک شد.

با این حال، کرخوان به رهبران کشورهای جهان که در آنها تعداد موارد جدید کووید ۱۹ در حال کاهش است توصیه کرد که نظارت بر رعایت اقدامات بهداشتی را متوقف نکنند.

پیش از این، «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، اعلام کرده بود که تعداد افرادی که واکسن ویروس کرونا را دریافت می‌کنند بیش از افراد بیمار است.

اما نکته قابل تأمل آن است که بیش از سه چهارم این واکسیناسیون فقط در ۱۰ کشور است که تقریباً ۶۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی در آنها جمع شده است.

علاوه بر این، توصیه می‌شود کشورهایی که قبلاً آسیب‌پذیرترین بخش جمعیت و کارکنان بهداشت را واکسینه کرده‌اند باید قبل از ادامه واکسیناسیون‌های گسترده، مازاد دارو را در اختیار سایر کشورها قرار دهند.

اولین موارد آلودگی به کووید ۱۹ در اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین گزارش شد. مقامات چینی بلافاصله این موضوع را به سازمان بهداشت جهانی گزارش دادند. در مارس ۲۰۲۰، این سازمان، شیوع ویروس کرونا را به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی تشخیص داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =