مصوبات هیات امنا متناسب با امکانات دانشگاه اجرا می‌شوند

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با رد اجرایی نشدن مصوبات هیات امنا گفت: به‌هیچ وجه اینگونه نیست و هر آنچه متناسب با امکانات دانشگاه، در هیات امنا تصویب شود در دانشگاه آزاد اسلامی به اجرا در می‌آید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که صبح امروز با شعار «دانشگاه آزاد اسلامی، مولود انقلاب اسلامی» در سالن همایش کتابخانه مرحوم دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، ضمن تبریک ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)‌گرامیداشت ایام الله دهه فجر، با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در واقع احیای اسلام بود، گفت: تفکرات ضداسلامی سعی داشتند که اسلام را به فراموشی بسپارند، اما اسلام همیشه زنده است و در طول 1400 سال گذشته هرگاه در معرض خطر قرار گرفت، احیا شد و هر روز و هر بار زنده‌تر از گذشته است.

وی با بیان اینکه ایران همواره پرچمدار اسلام و تمدن اسلامی بوده است، گفت: مردم ایران هیچ‌گاه در فداکاری برای اسلام کم نگذاشتند. 42 سال از انقلاب اسلامی می گذرد. در ابتدای پیروزی، بیگانگان و عوامل ضدانقلاب گمان می کردند که عمر انقلاب اسلامی کوتاه است، اما همه آنها رفتنی شدند و انقلاب اسلامی مانده است. دیدیم که ایران اسلامی ماندگار شد.

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: ایران 200 سال تحت سلطه و فشار اجانب بود. یکی از مهمترین کارهایی که انقلاب اسلامی انجام داد، این بود که ایران را نجات داد و آزاد کرد و اکنون می بینیم که آمریکا و اروپا در مواجهه با آن عاجز هستند و ان‌شاءالله انقلاب اسلامی پیروز است، چرا که انقلاب اسلامی متعلق به مردم است و مردم ایران، انقلابی هستند. به این دلیل که مردم ایران، مردمی با فرهنگ، متدین و پشتیبان انقلاب هستند، این انقلاب پیروز خواهد ماند.

دکتر ولایتی پیشرفت علمی را یکی از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در سایه جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه ها توسعه یافته و جمعیت دانشجویی رشد داشته است و از جمله این دستاوردها شکل‌گیری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب اسلامی است و زحمات زیادی برای آن کشیده شده است و البته در زمینه کیفیت، کارهای زیادی باید انجام داد و با تلاش دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و همکاران ایشان این فعالیت ها با جدیت دنبال می گردد.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید هم علم داشته باشد و هم فرهنگ و باید برای فرهنگ هم به اندازه علم ارزش قائل شد، چرا که علم مطلق و بدون فرهنگ، آسیب‌رسان است. علم باید توسط فرهنگ مهار شود و جهت‌گیری و جهت‌یابی داشته باشد.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین مدارس سما باید در تعلیم و تربیت نمونه باشند و تربیت در آن مقدم باشد و عنوان اسلامی هم باید بامسما باشد و از سوی دیگر هم انتظار می رود با حضور دکتر خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر و بقیه بخش ها این دانشگاه پیشتاز حوزه علوم انسانی هم باشد و در اتحاد با حوزه علمیه، علوم انسانی را پیشرفت دهد. امروز علوم انسانی اسلامی حرف های زیادی برای گفتن دارد و در غرب هرجا مکاتب مختلف غیرالهی، علوم انسانی را از حوزه الهی خارج کردند، به بن‌بست رسیدند و تجربه تلخی برای آنها شد. باید از این تجربه استفاده کرد و اسلام را در مرکز ارزش های بزرگ فرهنگی قرار داد.

دکتر ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: برخی می گویند هیأت امنا موضوعی را تصویب می کند، اما اجرا نمی‌شود؛ به هیچ وجه این گونه نیست و هر آنچه متناسب با امکانات دانشگاه تصویب می شود به اجرا در می آید. دانشگاه آزاد اسلامی دولتی نیست و باید هزینه های خود را تأمین کند و روی پای خود بایستد.

وی به اقدامات اخیر تیم مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: مصوبات خوبی در جلسه اخیر هیأت امنای دانشگاه در جهت افزایش حقوق و مزایا تصویب شد که حتماً اجرایی می شود . اساتید و معلمان باید زندگی آبرومندانه‌ای داشته باشند و ان‌شاءالله باز هم در این زمینه مصوباتی خواهیم داشت. اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی یقین بدانند که همت مسئولان این است که دانشگاه آزاد اسلامی به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کند و فعالیت هایی که در حوزه علم و فرهنگ صورت گرفته، تداوم یابد تا دانشگاه به لحاظ فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی آبرومند باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =