توضیحاتی در ارتباط با افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات افزایش حقوق کارکنان این دانشگاه در سال جدید را تشریح کرد.

محمد مهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید اظهار کرد: هنوز بحثی درباره افزایش حقوق کارمندان در سال جدید انجام نشده است؛ چرا که بخشی از این فرآیند مبتنی بر درآمدهای دانشگاه است و باید ببینیم دانشگاه تا چه میزان می‌تواند افزایش حقوق داشته باشد. البته این موضوع باید در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز تصویب شود.

وی افزود: بخش دیگری از فرآیند افزایش حقوق کارکنان، مبتنی بر سایر مصوبات و بخش‌های دیگر از جمله تصمیم گیری دولت در زمینه افزایش حقوق کارمندان است و باید ببینیم که افزایش حقوق کارمندان تا چه میزان در مجلس شورای اسلامی مصوب خواهد شد. البته دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جداگانه افزایش حقوق خواهد داشت و در این زمینه تابع دولت نیست؛ اما قطعا مصوبات مجلس و دولت بر تصمیم دانشگاه آزاد نیز اثرگذار خواهد بود.

فداکار در ادامه با اشاره به جزئیات ارائه تسهیلات مسکن به کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر تسهیلات بدون هیچ مشکلی در قالب وام قرض الحسنه و وام مسکن به کارمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی داده می‌شود. این تسهیلات تا سقف ۶۰ میلیون و همچنین وام ضروری برای کارکنان به تناسب مانده آن‌ها در صندوق پس انداز در نظر گرفته شده است و مشکلی برای دریافت آن‌ وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی درباره تبدیل وضعیت کارکنان این دانشگاه از قراردادی به رسمی بیان کرد: تبدیل وضعیت شامل کارکنانی می‌شود که به مدت ۵ سال، قرارداد کار معین با دانشگاه آزاد اسلامی دارند. این موضوع در یک بازه زمانی ممنوع شده بود اما با مصوبه هیئت رئیسه، نزدیک به ۵ هزار نفر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مشمول این مصوبه شدند. خوشبختانه فرآیند اجرایی این مصوبه بعد از تایید مرکز گزینش دانشگاه انجام خواهد شد.

فداکار در پاسخ به سوالی درباره اعطای تسهیلات شهریه به دانشجویان درحال تحصیل در مناطق محروم عنوان کرد: درحال حاضر آیکون وام دانشجویی در سامانه ساجد فعال است و تمامی دانشجویان می‌توانند از وام‌های موجود برای جبران بخشی از هزینه تحصیل خود استفاده کنند. البته هزینه شهریه در برخی واحدهای دانشگاهی مناطق محروم نسبت به واحدهای دیگر کمتر است.

وی افزود: هزینه شهریه به متغیرهای زیادی از جمله رتبه بندی واحدها متصل است و به همین دلیل امکان دارد که هزینه در شهریه یک واحد بیشتر و در واحد دیگر کمتر باشد. البته افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی با وجود افزایش قیمت‌ها، کمتر از ۲۰ درصد بوده است و باتوجه به این که بخش عمده‌ای از درآمدهای دانشگاه از طریق شهریه تامین می‌شود، چاره‌ای جز افزایش نسبی شهریه وجود ندارد.

فداکار در پایان با اشاره به خدمات بیمه‌ای به کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: قرارداد دانشگاه آزاد اسلامی با بیمه ملت، اتفاق خوبی در زمینه حل مشکلات بیمه تکمیلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بود که براساس آن، برخی خدمات بیمه تکمیلی مانند دندانپزشکی افزایش داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088865

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =