اعزام 1400 گروه جهادی به مناطق محروم در ایام نوروز/ آغاز پویش همسفره با همسایه

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی سازمان بسیج گفت: دانشجویان جهادی امسال در قالب ۱۴۰۰ گروه به مناطق محروم درون استانی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امسال حدود 1400 گروه جهادی از دانشگاه‌های مختلف به مناطق مختلف اعزام خواهند شد.

صادق مفرد در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن اعلام این خبر بیان کرد: خدمت رسانی این گروه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله کمک به کادر درمان برای مقابله با کرونا، بهداشتی و درمانی و اعزام به روستاها انجام می‌شود. البته امسال با توجه به بیماری کرونا اعزام گروه‌های جهادی به استان‌های دیگر را محدود کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اردوهای جهادی  نوروز امسال بیشتر به صورت قرارگاهی، کم جمعیت‌تر و درون استانی برگزار می‌شود چراکه سفرهای استانی از سوی مسئولان دارای محدودیت است.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی سازمان بسیج دانشجویی درباره فعالیت قرارگاه‌های جهادی بسیج دانشجویی عنوان کرد: قرارگاه‌های ظهرود کرمان و سی‌سخت کهگیلویه و بویراحمد امسال پذیرای گروه‌های جهادی دانشگاه‌ها هستند تا در این استان‌ها به مردم خدمت‌رسانی لازم را انجام دهند.

 وی با اشاره به آسیب‌های به جای مانده از زلزله سی‌سخت مطرح کرد: در حال حاضر فعالیت‌های جهادی در حوزه عمرانی آغاز نشده چراکه منتظر نهایی شدن وضعیت ساختمان‌ها بودیم و تعیین خسارت برای دریافت وام‌ها هستیم.

مفرد ادامه داد: گروه‌های جهادی از کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های همجوار مانند اصفهان و چهارمحال و بختیاری آمادگی خود را برای اعزام و آغاز فعالیت عمرانی اعلام کرده‌اند. البته تخمین برای آغاز این فعالیت‌ها اردیبهشت سال 1400 است.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی سازمان بسیج دانشجویی یادآور شد: بسیج دانشجویی در نظر دارد غرفه‌هایی را برای به فروش رساندن محصولات باغی مانند میوه‌ را با هدف حذف دلال‌ها و کمک رسانی به مردم و کشاورزان راه‌اندازی کند.

وی با اشاره به طرح کمک مومنانه بیان کرد: بسیاری از افراد اعم از سرپرست‌های خانوارها به دلیل ویروس کرونا بیکار شده یا دچار آسیب‌های مالی شدند. کمک‌های مومنانه جزو فعالیت‌های جاری بسیج دانشجویی است و دانشجویان به طور ویژه این طرح را در مناطق حاشیه‌ای کلان شهرها انجام می‌دهند.

مفرد درباره فعالیت پویش همسفره با همسایه مطرح کرد: حدود 1600 مغازه در کشور اعم از سوپر مارکت، داروخانه و نانوایی امسال مورد هدف و معتمد محلات قرار گرفتند. دانشجویان جهادی در این طرح هزینه و اقلامی را در اختیار این افراد قرار دادند تا به مردم کم برخوردار کمک شود.

این مسئول ادامه داد: بسته‌های کمک معیشتی شامل اقلام یکسانی است و شاید خانواده‌ای به اقلام دیگری نیاز داشه باشد، برای رفع این مشکل پویش همسفره با همسایه به مردم نیازمند کمک می‌کند تا مطابق با نیاز خود کالا دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه مواسات و همدلی صرفا محدود به توزیه بسته‌های کمک معیشتی خلاقه نمی‌شود، گفت: دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان نیز در راستای طرح کمک‌های مومنانه به مناطق حاشیه‌ای شهرها اعزام شده و به دانش‌آموزانی که تحت پوشش شبکه شاد قرار ندارند یا خانواده‌های آنها توانایی لازم برای کمک به آموزش را ندارند، کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =