ایران اکنون، یکی از مهمترین قدرت‌های کاملاً مستقل منطقه است

به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، وبیناری با شرکت علیخانی، سرکنسول ایران در مومبای هند و با هماهنگی با خانه فرهنگ ایران در مومبای برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ در این برنامه علیخانی ضمن تبریک به این مناسبت به برخی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران  به رغم فشارها و دسیسه های دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اعم از دستاوردهای علمی و هنری همچنین موفقیت جوانان ایرانی در ساخت برخی از داروهای حیاتی در کشور اشاره کرد.

علیخانی همچنین به ضرورت داشتن تاسیسات دفاعی نوین جهت مقابله با تهدید های دشمن تاکید  و به برخی از موفقیت های ایران در عرصه فناوری های دفاعی اشاره کرد. 

وی همچنین روابط دو جانبه ایران و هند را مثبت و نشات گرفته از ارتباطات کهن هزار ساله دو کشور خواند و با اشاره به امیدواری مسئولین دو کشور در تحکیم روابط دوجانبه و همچنین به سفر های اخیر مقامات بلندپایه مانند سفر دکتر ظریف به مومبای در سال گذشته و سفر امیر حاتمی، وزیر دفاع  به شهر بنگلور اشاره کرد.

وی همچنین به پروژه توسعه بندر چابهار به عنوان مهم ترین فرصت تجاری برای هند تاکید کردند. 

در این برنامه همچنین برخی از اساتید و شخصیت های علمی و فرهنگی هند در ارتباط با انقلاب اسلامی ایران سخنرانی کردند.

همچنین به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، علیخانی سرکنسول ایران در مومبای به همراه کلیه همکاران و کادر دیپلماتیک سرکنسولگری با حضور در مسجد ایرانیان مومبای طی سخنانی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند. 

در این برنامه علیخانی با اشاره به برخی از عوامل مهم شکل گیری انقلاب، سقوط رژیم سلطنتی ۲۵۰۰ ساله  و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران اشاره کرد.

وی در ادامه به تقویت و تحکیم جمهوری اسلامی به رغم دسیسه های دشمنان اعم از جنگ تحمیلی ۸ ساله، تحریم های ظالمانه و ترور شخصیت ها  و دانشمندان هسته ای این نظام آن را شکستی مفتضحانه برای قدرت های استکباری و استعماری خواند. به گونه ای که ایران اکنون یکی از مهمترین قدرت های منطقه و کاملاً مستقل منطقه محسوب می شود و کلیه بازیگران به ظاهر ابرقدرت از نقش ایران به شدت می هراسند.

وی همچنین به برخی از دستاوردهای این نظام در گذشته و در حال حاضر با وجود چالش های متعدد اعم از تحریم های ظالمانه و دیگر نقشه های دشمن و شیوع کرونا اشاره کرد. 

در ادامه  علیخانی به ظرفیت های بسیار بالای  همکاری های بالقوه دو کشور ایران و هند در سطوح مردمی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تجاری اشاره کرد.

کد خبر: 1089075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =