حمایت نمایندگان مجلس از طرح‌های دانش بنیان دانشگاهی

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه هایی همچون پذیرش دانشجویان خارجی و کسب درآمد از شرکت های دانش بنیان و فناورانه و هرگونه فعالیت دیگری که منجر به پیشرفت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین شود، باعث مباهات بوده و هر کمکی که برای تحقق آن لازم باشد را دریغ نخواهم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، لطف اله سیاهکالی مرادی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و گرامی داشت دهه مبارک فجر در سخنانی با تشکر از حمیدی برای دعوت و سخنرانی در این دانشگاه، گفت: بی شک این دانشگاه در سطح کشور از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و جا دارد از مدیران قبلی و فعلی و هم چنین از کارکنان و استادان زحمت کش این دانشگاه قدردانی کنم.

وی در ادامه با حمایت از برنامه هایی که منجر به پیشرفت در این دانشگاه شود، اظهار داشت: برنامه هایی همچون پذیرش دانشجویان خارجی و کسب درآمد از شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناورانه و هرگونه فعالیت دیگری که منجر به پیشرفت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین شود، باعث مباهات بوده و هر کمکی که برای تحقق آن لازم باشد را دریغ نخواهم کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان نماینده مردم موظف هستم از طرح هایی که در جهت بالا رفتن سطح کمی و کیفی نظام آموزش عالی تدوین شده حمایت و پشتیبانی کنم.

سیاهکالی مرادی سپس با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری گفت: ضدیت با اسلام، وجود استبداد، وابستگی به ابرقدرت ها، نبود عدالت و تبعیض از مهم ترین عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی بود و پس از گذشت 40 سال از انقلاب، مقام معظم رهبری با ابلاغ بیانیه گام دوم بر حفظ و ارتقای دست آوردهای انقلاب اسلامی تاکید کردند.

وی در ادامه به نقش مهم مردم در سرنوشت کشور اشاره و تصریح کرد: مردم با رای و انتخاب های درست می توانند نمایندگان و مسوولان شایسته و متعهد را انتخاب کرده و با نظارت بر اعمال آنها در سرنوشت کشور نقش داشته باشند.

نماینده مردم قزوین، اصلاح ساختار بودجه نویسی، اصلاح قوانین مالیاتی، کاهش سود وام های بانکی و حمایت از طرح های اشتغال زا را از مهم ترین برنامه های مجلس فعلی دانست و بیان داشت: لایحه بودجه، مهم ترین سند مالی در کشور بوده که تاثیر آن بر زندگی همه اقشار مردم مشهود است.

وی افزود: با استفاده از پیشرفت های علمی دانشگاهی در حوزه های فناوری اطلاعات و تجهیز دولت الکترونیک می‌توان نظام مالیاتی را در کشور شفاف کرد. مطمئنا با اصلاح قوانین مالیاتی، ضمن جلوگیری از فساد، می توان افزایش درآمد، تولید، اشتغال و در نهایت بالا رفتن سطح رفاه مردم را شاهد بود.

سیاهکالی مرادی در پایان، دخالت دولت در اقتصاد را از مهم ترین مشکلات اصلی در کشور دانست و گفت: اقتصاد باید در اختیار مردم بوده و دولت می تواند در انجام امور نقش نظارتی و حمایتی داشته باشد.

به حمایت نمایندگان استان در مجلس برای جذب دانشجویان خارجی نیاز داریم

در ادامه این مراسم، ناصر حمیدی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر در سخنانی با تشکر از حضور لطف اله سیاهکالی مرادی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در این دانشگاه گفت: خدا را شاکریم با وجود همه بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی، شاهد برگزاری جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم.

وی در ادامه با تشکر از مدیران قبلی این دانشگاه اظهار داشت: جا دارد از موسی خانی که زحمات بسیاری برای پیشرفت این دانشگاه متقبل شدند تقدیر و تشکر کنم. مطمئنا برای حفظ این امانت و انتقال آن به نسل های آینده وظیفه بسیار سنگینی بر عهده داریم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین سپس با اشاره به کاهش درآمدهای شهریه ای و غیر شهریه ای در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر کاهش چشمگیر دانشجویان از 30 هزار به 12 هزار را در این دانشگاه شاهد بودیم و امسال با توجه به بیماری کرونا با کاهش چشمگیر درآمدهای غیرشهریه ای همچون اجاره خوابگاه ها، بوفه ها و درآمدهای دیگر هم چنین با افزایش هزینه های جاری مواجه بودیم.

حمیدی در پایان به تشریح طرح های درآمدزایی در این دانشگاه پرداخت و یادآور شد: با اجرای طرح هایی هم چون جذب و پذیرش دانشجویان کشورهای همسایه هم چون عراق و افغانستان و طرح های مبتنی بر شرکت های دانش بنیان می توان زمینه درآمدزایی را در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین فراهم کرد. مطمئنا برای اجرای این طرح ها به حمایت های نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیاز داریم.

اهدای جوایز به فرزندان پسر کارکنان این دانشگاه که به سن تکلیف رسیده بودند و هم چنین اهدای جوایز به نفرات برگزیده مسابقه نقاشی فرزندان کارکنان دانشگاه از سوی مسئولان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان با حضور مسئولان و مدیران دانشگاه و لطف اله سیاهکالی مرادی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گلزار شهدای گمنام این دانشگاه، ضمن قرائت فاتحه با آرمان های امام (ره) و شهدای گرانقدر تجدید پیمان شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1089085

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =