دکتر طهرانچی فرا رسیدن 22 بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، فرا رسیدن 22 بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به محضر رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و دانشگاهیان کشور تبریک گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، فرا رسیدن 22 بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.

در متن پیام دکتر طهرانچی آمده است: با حمد و ستایش به محضر باری تعالی و درود بر پیامبر خاتم(ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‏ اند

فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 که یادآور اراده بی بدیل مردم ایران به منظور دستیابی به مطالبات به حق خود که همانا تحقق اسلام ناب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است را صمیمانه تبریک و تهنیت می گویم و به روح پرفتوح حضرت امام خمینی(ره)، تمامی شهیدان انقلاب اسلامی و به ویژه شهیدان جهاد علمی درود می فرستم.

انقلاب اسلامی حقیقتا مرهون مجاهدت های مردمی است که سالها در رنج استثمار، استبداد و خودخواهی حاکمان وابسته به استکبار بودند، اما در این ظلمتکده جهانی، با ندای حق طلبی امام خمینی(ره) به پاخاستند و مردانه به پای آرمانهای نهضت ایستادند تا انقلابی رقم بخورد که 42 سال پایدار مانده و خواهد ماند و مقام معظم رهبری نیز ادامه دهنده راستین راه معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

واقعیت این است که انقلاب اسلامی یک انقلاب ایستا و ساکن نبود، بلکه انقلاب اسلامی، یک تحول به دست امامی تحول خواه و تحول آفرین بود؛ امامی که تحول را رقم زد و به این ملت آموخت. بلاشک هر روز این ملت در حال کمال است و یکی از این حوزه های پیشرفت، علم و فناوری است.

بهار انقلاب اسلامی، بهار تحولات این سرزمین و بهار تحولات این سرزمین، بهار تحولات علمی خواهد بود و تحولات علمی هر روز در مسیر صیروریت و نو شدن قرار دارد. همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند "هر تحولی به تحولات بینشی و فرهنگی نیاز دارد و تحولی که امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی رقم زدند، یک تحول مبتنی بر پشتوانه فکری و فرهنگی است."

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب اسلامی که بیش از 40 درصد بار آموزش عالی کشور را به صورت یکپارچه به دوش می‏ کشد، چشمها را به توسعه علم در این سرزمین خیره ساخته و در کنار دیگر دانشگاه ها سهم جدی در پیشرفت علمی کشور داشته و امسال نیز توفیق داشته که طی ده سال اخیر بار دیگر سرآمد آهنگ رشد علمی را برای خود رقم بزند و همچنان بالنده به پیش برود.

حرکت هایی که در کشور در مقابله با تحریم ها و اقدامات ددمنشانه شیطان بزرگ صورت گرفته، بی تردید جز با همت بزرگ مردم ایران اسلامی و تلاش در عرصه رونق بخشی به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان نتیجه بخش نخواهد بود. در این شرایط نیز دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان خود تلاش وافری داشته و آنچه که در گام دوم انقلاب اسلامی با آن مواجه هستیم، باز شدن فضای گام دوم در این دانشگاه است.

اکنون که در چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی قرار داریم، در حالی که خفاشان بداندیش و دشمنان ملت در بیان و رجزخوانی‏های خود وعده می ‏دادند، ملت ایران بهار انقلاب را نخواهد دید، اما به کوری چشم تمامی دشمنان انقلاب اسلامی، این سرزمین بزرگ و ملت عظیم اکنون شاهد 22 بهمن دیگری است و هر ساله به رسم شکرگزاری به درگاه الهی توفیق داشتیم که در راهپیمایی بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنیم که با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، انتظار می رود در آستانه 22 بهمن، خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی همانند آحاد ملت با استفاده از امکانات فضای مجازی، ندای آزادی خواهی، اتحاد و همبستگی خود را به گوش بدخواهان و دشمنان این کشور برسانند.

امسال با توجه به شرایط به وجود آمده، به حول و قوه الهی و با مجاهدت خادمان برجسته کشور خبرهای خوبی در زمینه واکسیناسیون به گوش می رسد. انشاالله به زودی بر مشکل کرونا غلبه خواهیم کرد، اما مجبوریم 22 بهمن متفاوتی را تجربه کنیم و بلاشک جشن شکرگزاری را تعطیل نخواهیم کرد. شکرگزاری به درگاه الهی از نعمت زندگی توام با استقلال، آزادی و حق انتخاب سرنوشت و زندگی در جمهوری اسلامی ایران را قدردان خواهیم بود.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ایام فرخنده و خجسته دهه فجر را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران و دانشگاهیان کشور تبریک و تهنیت می گویم و با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی، از فرهیختگان، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه می خواهم در مسیر سربلندی و اقتدار کشور از هیچ تلاشی مضایقه نکنند. شاکر خداوند هستیم و می دانیم وعده الهی حق است که "لَئِن شَکَرتُم لَأَزیدَنَّکُم"، شاکر انقلاب بزرگمان هستیم و انتظارمان تحقق تمدن نوین اسلامی است. از خداوند متعال برای همه عزیزان عزت و توفیق روز افزون مسئلت دارم.

محمدمهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام/

کد خبر: 1089090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =