آمریکا در لغو تحریم‌های ایران تعلل نکند

معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه ای به واشنگتن هشدار داد: به آمریکایی‌ها می‌گوییم که تعویق لغو تحریم‌های ایران اشتباه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد: آمریکا آماده گفتگوهای راهبردی جدید با روسیه است.

معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با یک رسانه روسی در ادامه افزود: شاهد نشانه‌هایی از سوی واشنگتن در خصوص تمایل به آغاز مرحله جدیدی از گفتگوهای راهبردی میان دو کشور هستیم. به محض اینکه آمریکا رسماً آمادگی خود در این خصوص را اعلام کند، ما نیز فوراً آماده آغاز رایزنی‌های مذکور خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه ابراز امیدواری کرد که پیش از فرا رسیدن ضرب‌الاجل ۲۱ فوریه (سوم اسفند ماه) ایران برای پایان پایبندی به پروتکل الحاقی، مصالحه‌ای در خصوص برجام حاصل شود.

این دیپلمات برجسته روسیه در این باره نیز اضافه کرد: با توجه به قانونی که به تصویب (مجلس شورای اسلامی) ایران رسیده است و با در نظر گرفتن (ضرب‌الاجل) ۲۱ فوریه، زمان زیادی نداریم تا ایران گام بعدی را در جهت کاهش تعهدات (برجامی) خود که به صورت داوطلبانه پذیرفته بود، بردارد.

ریابکوف در ادامه افزود: بهتر است مصالحه‌ای را پیدا کنیم که به جلوگیری از تنش‌های بیشتر پیش از آن ضرب‌الاجل، کمک کند. اولویت؛ بازگشت آمریکا به برجام و برداشتن تحریم‌های آمریکا علیه تهران است. احتمالاً انجام یکباره این کار غیرممکن است، اما به تعویق انداختن این اقدام اشتباه است. ما به وضوح این مسئله را به آمریکایی‌ها اعلام می‌کنیم.

سرگئی ریابکوف پیرامون بحث‌هایی درباره طرفی که باید گام اول را بردارد نیز گفت که منطقی است تا برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود که بر اساس آن واشنگتن و تهران به طور همزمان فعالیت‌هایی را انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =