آمادگی دانشگاه آزاد برای انتقال توانمندی‌ به کشورهای همسایه

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی این دانشگاه جهت انتقال توانمندی‌های فنی و مهارتی این دانشگاه به کشورهای همسایه خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علاءالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی که  به منظور آشنایی با فعالیتها و خدمات واحدهای دانشگاهی بویژه در زمینه دانشجویان غیر ایرانی به استان خوزستان سفر کرده بودند، در بازدید از واحد دانشگاهی آبادان به عنوان یکی از واحدهای فعال در زمینه جذب دانشجویان غیر ایرانی بویژه دانشجویان عراقی در نشستی با حضور مسئولان دانشگاهی با اعلام آمادگی این دانشگاه به منظور انتقال دانش و توانمندهای دانشگاهی به کشورهای همسایه، از انعقاد یک تفاهم نامه با دانشگاه کاظمین عراق خبر داد و گفت: گام های عملیاتی این تفاهم نامه بزودی آغاز می شود.

وی همچنین از پیگیری مجدد برای راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور عراق خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توانایی و رتبه علمی، پژوهشی و اجتماعی مورد نیاز برای راه اندازی دانشگاه در کشور عراق را دارد.

معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در تماس تلفنی با امجد مظفر رایزن فرهنگی  کشور عراق در سفارت این کشور، ضمن آشنایی با مسایل و مشکلات دانشجویان عراقی از آمادگی این دانشگاه برای رفع نیازهای دانشجویان عراقی و همچنین برگزاری نشست های هماهنگی در این زمینه خبرداد.

بروجردی با بیان این مطلب که دانشگاه هایی که از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای مجوز باشند مورد تایید مجلس عراق نیز هستند گفت: به دلیل همبستگی های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بین دو ملت ایران و عراق، دانشگاه آزاد اسلامی حمایت خود را برای هر گونه  تعالی و رویش  روابط این دو کشور اعلام می دارد.

حجت الاسلام و المسلمین فرج الله براتی رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه یک هزار و 25 دانشجوی عراقی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان حضور دارند گفت: دانشجویان غیرایرانی در واحدهای دانشگاهی همانند سایر دانشجویان، از کلیه امکانات و تجهیزات فرهنگی، پژوهشی، علمی و رفاهی برخودار هستند.

وی با تصریح به این مطلب که برنامه های خوبی برای جذب دانشجویان غیرایرانی در استان خوزستان تدوین شده است گفت: برنامه های مدون در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و رفاهی برای دانشجویان غیر ایرانی تهیه شده است که به محض بازگشایی دانشگاهها می توان آنها را اجرا کرد.

سعید عباسی نیا رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان که میزبانی این نشست برعهده داشت نیز با ارایه گزارشی از فعالیتهای این دانشگاه، واحد آبادان را یکی از دانشگاههای قدیمی استان خوزستان با 6200 دانشجو، 54 رشته مقطع و 124 عضو هیات علمی اعلام کرد و گفت: در دو سال اخیر بالغ بر 400 دانشجوی عراقی در 40 رشتخ کاردانی و کارشناسی و 14 رشته کارشناسی ارشد جذب و پذیرش شده اند.

وی افزود: واحد آبادان گنجایش و ظرفیت لازم برای افزایش جذب دانشجویان غیر ایرانی با توجه به دانشکده های مصوب، سایت های پژوهشی، امکانات رفاهی و آموزشی، کارگاهها و آزمایشگاههای مجهز را دارد.

رئیس واحد آبادان با اشاره به پیوستگی و همبستگی دو ملت ایران و عراق بویژه مردم آبادان و هم مرز بودن این شهر با کشور عراق، خواستارتقویت و افزایش زیرساخت های لازم برای جذب دانشجویان عراقی شد.

عباسی نیا در خصوص اقدامات واحد آبادان برای رفع مشکل زبان برای دانشجویان غیر ایرانی با بیان اینکه 54 درصد اعضای هیات علمی این دانشگاه تسلط کامل و کافی به زبان انگلیسی و عربی را دارند گفت: مرکز آموزش زبان فارسی نیز برای دانشجویان عراقی برای سهولت زبان و مکالمات راه اندازی شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1089196

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =