جزئیات زمانبندی ثبت‌نام تکمیلی دانشگاه امیرکبیر اعلام شد

معاونت آموزشی دانشگاه امیرکبیر جزئیات ثبت‌نام تکمیلی دانشجویان کارشناسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای نیم‌سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانوز)، ثبت‌نام تکمیلی دانشجویان کارشناسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای نیم‌سال دوم ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در روزهای ۲۸  و ۲۹ بهمن ماه ۹۹ به شرح جدول زیر انجام خواهد شد.

جزئیات زمانبندی ثبت‌نام تکمیلی دانشجویان کارشناسی دانشگاه امیرکبیر اعلام شد / لغو محدودیت اخذ واحد برای دانشجویان مشروطی
با توجه به شرایط موجود و همه‌گیری ویروس کرونا، به دانشجویان توصیه می‌شود تا از مراجعه حضوری به دانشگاه جداً خودداری کرده و موارد را از طریق تلفن یا ایمیل به دانشکده‌های خود منعکس کنند. معاونین و کارشناسان آموزشی دانشکده‌ها در ساعات اعلام شده، پاسخگوی دانشجویان خواهند بود.

ثبت‌نام از طریق پورتال آموزشی انجام می‌پذیرد. با توجه به مهلت ثبت قطعی نمرات، وضعیت دروس گذرانده نیم‌سال اول ۹۹ به‌روزرسانی شده و در صورت عدم رعایت موارد آموزشی، دروس مربوطه حذف خواهند شد.

همچنین اخطارهای آموزشی اجرا شده است؛ لذا دانشجویان موظفند قبل از «ثبت‌نام تکمیلی» قسمت اخطارهای آموزشی پورتال خود را کنترل کرده و نسبت به رفع اخطار و اخذ دروس پیشنیاز/همنیاز در «ثبت‌نام تکمیلی» اقدام کنند.

با توجه به شرایط موجود، موقتاً در نیم‌سال دوم ۹۹ برای کلیه دانشجویان مشروطی، محدودیت سقف ۱۴واحد لغو شده و کلیه دانشجویان مجاز به اخذ ۲۰ واحد هستند.

فقط آن دسته از دانشجویانی که در نیم‌سال اول ۹۹ ادعای فراغت از تحصیل داشته باشند یا دانشجویانی که معدل کل آن‌ها بیش از ۱۷ باشد به شرط آنکه دانشجو در کارنامه خود دارای نمره نرسیده نباشد - مجاز به اخذ بیش از ۲۰ واحد خواهد بود.

با توجه به عدم برگزاری کلاس‌های حضوری/ ترکیبی در دروس عملی، وضعیت نمره نرسیده این دروس در ثبت‌نام تکمیلی و حذف و اضافه نیم‌سال دوم ۹۹ محدودیتی برای دانشجویان با معدل ترمی ۱۷ و بالاتر از آن، ایجاد نکرده و این دسته از دانشجویان مجاز به اخذ بیش از ۲۰ واحد خواهند بود.

ثبت‌نام دروس میهمان بین دانشکده‌ای یا میهمان در مقطع تحصیلات تکمیلی، از امروز، ۲۷ بهمن ماه و حداکثر تا پایان روز «حذف و اضافه» از طریق سامانه سما قابل انجام خواهد بود. بدین منظور دانشجویان باید با مراجعه به تارنمای مدیریت امور آموزشی و انتخاب بخش سامانه مدیریت آموزشی «سما» نسبت به ثبت درخواست میهمانی بین دانشکده‌ای/ درس تحصیلات تکمیلی خود اقدام کرده و منتظر اعلام نظر دانشکده مبدا و مقصد باشند. راهنمای ثبت درخواست در بخش مذکور قرار گرفته است. همچنین این اطلاعات به ایمیل دانشجویان ارسال خواهد شد. به دانشجویان اکیداً توصیه می‌شود درخواست میهمانی/ اخذ درس از تحصیلات تکمیلی خود را صرفاً از طریق  سامانه سما انجام داده و پیگیری‌های لازم را به عمل آوردند.

فرم‌های دستی میهمان بین دانشکدهای از این تاریخ فاقد اعتبار بوده و عواقب اخذ درس از روشی غیر از سامانه فوق‌الذکر، برعهده دانشجویان خواهد بود. در صورت اخذ درس میهمان از طریق سامانه سما، رفع اخطار دروس مربوطه به صورت خودکار انجام خواهد پذیرفت. مطابق روال جاری دانشگاه، لیست انتظار «رزرو» برای رزرو دروس در روزهای ثبت‌نام فعال بوده و پس از آن لیست رزرو فاقد اعتبار خواهد بود.

اخذ دروس یکبار افتاده به صورت همنیاز با درس بعدی مجاز خواهد بود و چنانچه دانشجویان درس افتاده را به صورت همنیاز اخذ کنند، کلیه دروس بعدی اخذ شده مشمول اخطارِ عدم رعایت پیشنیاز شده و در پایان بازه «حذف واضافه» این دروس حذف خواهند شد.

مطابق روال، امکان اخذ دروس افتاده ریاضی عمومی ۱، ریاضی عمومی ۲، معادالت دیفرانسیل، محاسبات عددی، برنامه‌نویسی کامپیوتر، فیزیک عمومی ۱ و فیزیک عمومی ۲ به عنوان امتحان مجدد «گروه ۱۰۰» در پورتال آموزشی وجود دارد.

امتحان دروس امتحان مجدد «گروه ۱۰۰» به صورت حضوری برگزار خواهد شد. سرفصل گروه ۱۰۰ در تارنمای مدیریت امور آموزشی «بخش دانشجویان» در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است؛ درس اقتصاد جزئی از دروس بسته اقتصاد؛ توسط دانشکده مدیریت ارائه و در درختواره کلیه دانشجویان ورودی ۹۷ و ماقبل لحاظ شده است. در صورت تایید معاون آموزشی دانشکده، دانشجویان مجاز به اخذ بسته مذکور خواهند بود. پس از اخذ درس مذکور، بسته  اقتصاد به عنوان بسته فرعی دانشجو لحاظ شده و دانشجویان موظف به گذراندن ۱۲ واحد دیگر از این بسته خواهند بود؛ لذا به دانشجویانی که در دانشکده خود اقدام به انتخاب بسته کرده‌اند، توصیه می‌شود از اخذ این درس اجتناب کنند.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1089387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =