مدارکی داریم که نشان می دهد آمریکا داعش را به عراق آورده است

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از وجود مدارکی صحبت کرد که حمایت های آمریکا از عناصر داعش را ثابت می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از العهد نیوز؛ «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که این کشور مدارک مربوط به حمایت‌های آمریکا از عناصر داعش را در اختیار دارد.

وی افزود: فایل‌های ویدئویی وجود دارد که نشان می‌دهد هواپیماهای آمریکایی اقدام به انتقال عناصر داعش به خاک عراق کرده است.

الزیادی تاکید کرد: آمریکایی‌ها این عناصر تروریستی را به مناطق مختلف عراق منتقل کرده اند. زمانی که این فایل‌های ویدئویی به دست ما رسید، از فرماندهان امنیتی خواستیم تا در این خصوص صحبت کنیم.

وی گفت: یکی از فرماندهان برجسته امنیتی صحت این فایل‌های ویدئویی را بررسی کرد. وی اعلام کرد که ما همه چیز را می‌بینیم و می‌دانیم اما نمی‌توانیم کاری کنیم!

الزیادی ادامه داد: به این دلیل و همچنین ترور فرماندهان پیروزی در فرودگاه بغداد، ما خواهان اخراج نظامیان آمریکایی از کشور هستیم.

وی تاکید کرد که اسامی فرماندهان امنیتی که به اقدام آمریکا در انتقال تروریست‌های داعش به مناطق مختلف عراق از زمان عملیات آزادسازی کشور از دست داعش و نخست‌وزیری «حیدر العبادی» تاکنون صحه گذاشته‌اند، را فاش نخواهد کرد.

روز گذشته نیز «جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی اعلام کرد که آمریکا یک چتر امنیتی برای بیش از ۱۰ هزار داعشی در سوریه فراهم کرده است. وی افزود: بیش از ۱۰ هزار داعشی در مناطق مشخصی از سوریه و اکثراً در نزدیکی مرزهای عراق مستقر هستند.

المعموری گفت: آمریکا مانع هر گونه عملیاتی برای نابودی کامل این عناصر می‌شود. این عناصر داعشی امنیت سوریه و به صورت کلی منطقه را به خطر انداخته اند.

علاوه بر این، مسئولان عراقی به ویژه فرماندهان نیروهای حشد شعبی بارها بر این نکته تاکید کرده اند که آمریکایی‌ها علاوه بر جابه جایی عناصر داعش در عراق، اقدام به انتقال تجهیزات و آذوقه و مهمات به مواضع آنها می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =