توسعه کارآفرینی فرصتی برای کیفیت‌بخشی و پرکردن خلأ اشتغال

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید بر روند توسعه همه جانبه در دانشگاه های استان خواستار آمایش دقیق منطقه با شناخت پتانسیل های موجود و توانمندی های مغفول مانده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، احسان کامرانی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با محور تبیین نظام‌نامه فنی و حرفه‌ای با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی در نظام آموزشی از راهبرد جدید دانشگاه برای توسعه کارآفرینی به‌عنوان فرصتی برای کیفیت‌بخشی و ارتقای نقش دانشگاه در پرکردن خلأ اشتغال یاد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از رؤسای واحدها و مراکز خواست تا با بررسی دقیق استعدادهای منطقه‌ای، زمینه را برای اجرای منسجم، باکیفیت و دقیق نظام‌نامه آموزش فنی و حرفه‌ای دانشگاه فراهم کنند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان هم با قدردانی از همراهی و پشتیبانی احسان کامرانی برای تحقق اهداف نظام آموزش فنی و حرفه‌ای دانشگاه به تبیین بخشنامه‌های کاربنیان، مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی، مدارس عالی مهارتی و دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی پرداخت.

احسان محمدی‌نژاد با تأکید بر توجه رؤسای واحدها و مراکز به آمایش و استعداد سرزمینی و امکانات خاص هر بخش، خواستار پیگیری راه‌اندازی مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی و اهتمام به فعالیت‌های کاربنیان در تمام واحدهای دانشگاهی شد.

وی از فعالیت‌های کاربنیان به‌عنوان روشی برای انتقال تجربیات محیط کار در دوران دانشجویی و کسب درآمد یاد کرد و ادامه داد: مراکز مشاوره شغلی و فعالیت‌های کاربنیان تغییر رویکرد سنتی به اشتغال را تسهیل کرده و فرهنگ کارآفرینی و خودباوری را بین دانشجویان افزایش خواهد داد.

به گزارش آنا، در پایان این نشست مقرر شد رؤسای واحدها و مراکز تا ۱۵ اسفند ۹۹ طرح‌ها و اقدامات انجام‌شده در زمینه راه‌اندازی مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی و فعالیت‌های کاربنیان را به‌منظور بررسی به معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی استان ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =