صدور حکم علیه فلسطینیان بازداشت ‌شده در عربستان به تعویق افتاد

دادگاه عربستان سعودی صدور حکم علیه فلسطینیان بازداشت شده در عربستان را بار دیگر به تعویق انداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از قدس پرس؛ دادگاه عربستان سعودی اخیراً صدور حکم علیه فلسطینیان بازداشت شده در این کشور را بار دیگر به تعویق انداخته است.

بر اساس این گزارش، «خضر المشایخ» رئیس کمیته بازداشت شدگان فلسطینی و اردنی در عربستان ضمن تأیید خبر مذکور، تأکید کرد: دادگاه عربستان زمان صدور حکم علیه بیش از ۶۰ فلسطینی و اردنی بازداشت شده را به تعویق انداخت.

المشایخ اعلام کرد: آخرین جلسه دادگاه فلسطینیان و اردنی‌های بازداشت شده در عربستان طی روز گذشته برگزار شد و دادگاه اتهاماتی را به افراد بازداشت شده نسبت داد. المشایخ افزود: قرار بر این بود که پس از دو هفته حکم این افراد صادر و آزاد شوند اما حکم قضائی دادگاه عربستان همگان را غافلگیر کرد.

وی تصریح کرد: وکلا منتظر صدور حکم آزادی این افراد بودند، اما حکم اخیر دادگاه آرزوی تمامی بازداشت شدگان برای آزادی را نقش بر آب کرد. گفتنی است که عربستان از فوریه سال ۲۰۱۹ بیش از ۶۰ اردنی و فلسطینی مقیم این کشور را به ادعای واهی حمایت از تروریسم! بازداشت کرده است.

نکته قابل تأمل در خصوص بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان سعودی این است که این افراد عمدتاً از حامیان مقاومت بوده‌اند. با این حال، مقامات سعودی با نسبت دادن اتهامات بی‌پایه و اساس به آن‌ها، زمینه بازداشت‌شان را فراهم کردند.

در میان زندانیان فلسطینی در عربستان سعودی نام «محمد الخضری» از اعضای حماس که بیش از ۸۰ سال دارد نیز به چشم می‌خورد. علیرغم وخامت اوضاع جسمانی محمد الخضری، مقامات سعودی همچنان بر تداوم زندانی بودن وی تأکید دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =