توسعه زیرساخت ارتباطی کنتورهای هوشمند در پایتخت کلید خورد 

تفاهم‌نامه میان توزیع برق تهران بزرگ و یکی از اپراتورهای شبکه موبایلی کشور امضا شد و بر این اساس توسعه زیرساخت ارتباطی کنتورهای هوشمند در پایتخت کلید خورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت نیرو؛ تفاهم‌نامه همکاری میان توزیع برق تهران بزرگ و یکی از اپراتورهای شبکه موبایلی کشور با هدف توسعه زیرساخت ارتباطی کنتورهای هوشمند و اینترنت اشیا در پایتخت، امروز و با حضور وزیر ارتباطات و معاون هماهنگی توزیع توانیر در حاشیه سومین رویداد «هفته ایران دیجیتال» و ششمین «نمایشگاه اینترنت اشیای ایران» به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه امروز میان حسین صبوری مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ و یاسر رضاخواه، مدیرعامل این شرکت خدمات ارتباطی مبادله شد.

در مراسم تبادل این تفاهم‌نامه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز حضور داشتند. بر اساس این گزارش، در قالب این تفاهم‌نامه، تعداد حداکثر ۵۰ هزار نقطه در مناطق تحت پوشش توزیع تهران بزرگ مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا (IOT) به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

این تفاهم‌نامه با محور تأمین شبکه ارتباطی مورد نیاز ارائه خدمات کنترل مستقیم بار (DLC) و هوشمندسازی کنتورهای برق و با هدف قرائت کنتورهای مشترکان از راه دور توزیع تهران بزرگ، بر بستر شبکه پیشرفته مخابراتی این شرکت خدمات ارتباطی مبتنی بر روش‌های مختلف ارتباطی (از قبیل روش‌های مبتنی بر سیمکارت و یا سایر روش‌های ارتباطی) و بر بستر تکنولوژی‌های مختلف ارتباطی مانند 3G/4G، NB-IOT، LTE-M، 5G، LoRa و… به امضای طرفین رسید.

خاطرنشان می‌سازد، این تفاهم‌نامه هیچگونه انحصاری برای شرکت خدمات ارتباطی مورد نظر ایجاد نخواهد کرد و شرکت توزیع برق تهران بزرگ همچنان مجاز به دریافت خدمات از سایر اپراتوهای مخابراتی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =