احتمال وقوع ریسک بارش‌های سنگین پایتخت در پایان سال

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از احتمال ریسک بارش‌های سنگین در پایان سال ابراز نگرانی کرد و از مجموعه آب و فاضلاب و خدمات شهری خواست که در این زمینه برنامه ریزی انجام دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در جلسه هماهنگی شهرداری تهران با شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با تصویب شورای شهر و همکاری شهرداری، شرکت آب و فاضلاب احداث ۲۷ مخزن اضطراری را امسال در دستورکار دارد البته اجرای این مخازن اضطراری با توجه به هدف‌گذاری انجام شده باید شتاب بیشتری به خود می‌گرفت. بر اساس گزارش شرکت آب و فاضلاب، مشکلات بیرونی به ویژه تأمین ورق و مواد اولیه نقش اصلی را در این باره ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری به تعهدات خود در این موضوع عمل کرده و کمک‌های خود را انجام داده است. منابع مالی مصوب شورا نیز در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان تهران بوده است. با این حال، امیدواریم در سال آینده در این موضوع تسریع صورت بگیرد.

این عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با طرح این سوال که در فرایند اجرا چقدر بروکراسی وجود دارد، اظهار داشت: باید فرآیندهای بوروکراتیک را کاهش داده، در زمان صرفه‌جویی کرده و هماهنگی بیشتری میان دستگاه‌های مسئول ایجاد شود تا بتوان در این زمینه کار را سریع‌تر پیش برد.

در این جلسه موضوع رفع مشکلات فاضلاب مجتمع‌های مسکونی منطقه ۲۲ مطرح و حسینی میلانی بر اقدام فوری جهت رفع مشکل تاکید کرد. در این رابطه مقرر شد شرکت آب و فاضلاب به صورت ویژه یک برنامه عملیاتی را با همکاری شهرداری اجرا کند.

وی از احتمال وقوع شرایط کم‌آبی در تابستان آینده و همچنین ریسک بارش‌های سنگین در پایان سال ابراز نگرانی کرد و از مجموعه آب و فاضلاب و خدمات شهری خواست که در قالب کارگروه مشترک مدیریت بحران، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را در اسفند ماه انجام دهند.

به گفته رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری، اکنون هماهنگی و همکاری خوبی میان مجموعه مدیریت شهری و شرکت آب و فاضلاب استان تهران وجود دارد. در این راستا، ضروری است اقدامات مشترکی که انجام شده، برای افکار عمومی در سطح مناسبی تشریح شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =