رسالت قیام عاشورا اقامه فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به هفتمین همایش «قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت» گفت: رسالت و ماهیت اصلی قیام و نهضت امام حسین (علیه‌السلام ) در مقابله با حکومت ظالمانه معاویه و خلافت فاسد یزید، تحقّق و اقامه فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، پیام دکتر ولایتی به هفتمین همایش «قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان توسط محمدرضا زاهد شیخی دبیر تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان قرائت شد

متن پیام دکتر ولایتی آمده است: در ابتدا خدمت همه میهمانان عزیز، اساتید دانشگاه، فرهیختگان و اندیشمندان گرامی شرکت‌کننده در هفتمین همایش بین‌المللی "قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت" عرض سلام و احترام دارم.

رسالت و ماهیت اصلی قیام و نهضت امام حسین (علیه‌السلام ) در مقابله با حکومت ظالمانه معاویه و خلافت فاسد یزید، تحقّق و اقامه فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است.

در واقع قیام برای از بین بردن بزرگ‌ترین منکر که همان حکومت شیطانی بنی‌امیه که ریشه همه پلیدی‌ها و ناهنجاری‌ها در جامعه آن روز بود و شکل‌دهی بزرگ‌ترین معروف، یعنی تحقّق مدیریت دینی در چارچوب مبانی و ارزش‌های بلند اسلامی که ریشه همه فضایل می‌باشد.

همایش‏ و حضور شکوهمند و پرشور مردمی که همه ساله تحت عنوان عزاداری برگزار و مردم را به صحنه‏ سوگواری اجتماعی می‌کشاند و به شناخت و تعمیق این حماسه می‌انجامد، کمتر از دیگر نقش‌های ماندگار این حرکت عظیم نیست.

این عزاداری‌ها که به خارج از مرزهای جغرافیایی رسیده و فراتر از خط‌کشی‌های نژادی، زبانی، سیاسی و دینی رفته است، امروزه بستر حماسه‌های روشنگرانه زیادی در سطح جهانی شده است.

این‌جانب ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان هفتمین همایش بین‌المللی "قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت" با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان و همکاری صمیمانه و ارزشمند نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، امیدوارم این حرکت و اقدام ماندگار زمینه‌ساز بنیانی علمی و عملی برای همه دانشجویان، استادان، فرهیختگان و دانشگاهیان در عرصه‌های مختلف بوده و چون همیشه تأسی از فرهنگ غنی عاشورا مبدأ تحولی معنوی در جامعه علمی کشور گردد.

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته

علی‌اکبر ولایتی

پیام دکتر ولایتی در همایش توسط محمدرضا زاهد شیخی دبیر تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان قرائت شد.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

کد خبر: 1089600

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =