پذیرش 20 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از پذیرش حدود 20 هزار دانشجوی بین‌المللی در ترم های مهر و بهمن 99 در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ علاء‌الدین بروجردی در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز موضوع دانشجویان بین‌المللی برای دانشگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: حدود ۵ میلیون دانشجوی بین‌المللی در کشورهای مختلف مشغول تحصیل هستند.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رشد قابل توجه پذیرش دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تعداد دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم ورودی امسال با نیمسال مشابه سال گذشته در مقاطع مختلف تحصیلی بیش از 400 درصد رشد داشته است. در سال گذشته ۲ هزار دانشجوی خارجی غیرمقیم و در سال جاری حدود 20 هزار شامل 9 هزار دانشجو در مهرماه و حدود ۱۱ هزار دانشجوی خارجی غیرمقیم در ترم بهمن ماه دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش شده‌اند.

بروجردی خاطرنشان کرد: امروز در پذیرش دانشجوی بین‌المللی رقابتی جدی وجود دارد. البته تأثیرگذاری دانشگاه در پذیرش دانشجو بسیار مهم‌تر از جذب دانشجوی بین‌المللی است که در این زمینه باید بتوانیم سفیران ایرانی خبره‌ای تربیت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مهیا شدن زیرساخت های لازم برای پذیرش و جذب دانشجوی غیرایرانی، گفت: ابتدا باید زیرساخت ها به خوبی مهیا شود تا اقدامات موثر و باکیفیت برای جذب دانشجو انجام گیرد.

بروجردی همچنین با تأکید بر اهمیت توسعه صنعت کشاورزی، اظهار کرد: ۳ درصد بذر موردنیاز کشور در داخل تولید می شود و ۹۷ درصد دیگر از سایر کشورها وارد می شود. این موضوع بسیار مهمی است و بخش قابل توجهی از پژوهش های دانشگاهی باید برای رفع نیازها و چالش های موجود در رشته کشاورزی صورت گیرد. با ایجاد ارتباط دانشگاه با صنعت، می توان در جهت توسعه و پیشرفت صنعت کشاورزی گام های موثری برداشت.

در این نشست مدیران گروه های آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی به ارائه مطالبی درخصوص ظرفیت ها و پتانسیل های موجود واحدهای این استان برای گسترش و توسعه رشته ها جهت پذیرش دانشجوی غیر ایرانی پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =