در خواست اساتید برای حمایت از طرح همسان سازی حقوق

تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خواستار حمایت نمایندگان در صحن مجلس از طرح همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم با غیر بالینی وزارت بهداشت شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای با تقدیر از اقدام اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در تصویب طرح همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی وزارت علوم با هیأت علمی غیر بالینی وزارت بهداشت، خواستار حمایت اعضای شورای نگهبان و نمایندگان در صحن علنی مجلس از این طرح شدند متن این نامه به شرح زیر است:

متأسفانه چند سالی اعضای هیأت علمی وزارت علوم افزایش حقوق ناچیزی داشته‌اند، از سوی دیگر اعضای هیأت علمی هم رشته با اعضای هیأت علمی وزارت علوم در وزارت بهداشت حدود ۸۰ درصد دریافتی بالاتر دارند.

همین مساله موجب شد تا در چند روز اخیر مساله همسان سازی حقوق اعضای هیأت وزارت علوم با غیر بالینی وزارت بهداشت در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

با توجه به اینکه عدم توجه به وضعیت معیشتی اساتید پیامدهایی چون مهاجرت اساتید؛ رکود علمی کشور و در نهایت بی میلی جوانان به علم و دانش را در پی خواهد داشت و این پیامدها با آرمان‌های انقلاب اسلامی در تضاد است.

اقدام نمایندگان کمیسیون تلفیق اقدامی شایسته و بجا بوده و قابل تقدیر است. با توجه به اینکه طرح همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی وزارت علوم با غیر بالینی وزارت بهداشت چند روز آینده برای رأی گیری به صحن علنی مجلس خواهد رفت و پس از تأیید در صحن نیز لازم است اعضای محترم شورای نگهبان آن را تأیید کنند.

امیدواریم هم نمایندگان در صحن علنی و هم اعضای شورای نگهبان از این مساله حمایت کرده و از این طریق به اعتلای علمی کشور و رشد آرمان‌های انقلاب اسلامی کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =