دانشگاه‌ آزاد اسلامی برای تولید ثروت پتانسیل فراوانی  دارد

دانشجوی مخترع واحد دهاقان و دارنده عنوان مخترع برتر پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری استان اصفهان معتقد است؛ واحدهای مختلف دانشگاه آزاد علاوه بر مباحث علمی و آموزشی، دارای پتانسیل فراوانی برای تولید ثروت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ علی احمدحسینی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در سال ۹۹ با یک اختراع در زمینه شیمی با عنوان «اسپری جوهر با قابلیت پاک شدن سریع» در پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری استان اصفهان توانست عنوان اختراع برتر را به خود اختصاص دهد و در همین سال عناوین پژوهشگر و ایده‌پرداز برتر هوانیروز را نیز کسب کرد.

احمدحسینی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره کاربرد اختراع خود گفت: کاربرد اولیه این اختراع در حوزه صنایع دفاعی و هوافضا است که با اعمال برخی تغییرات شیمیایی در ترکیبات آن موفق شدم امکان دودی کردن موقت شیشه خودرو، پوشش سازه‌های گلخانه‌ها و پاسیوهای گل به منظور کاهش شدت نور، استفاده در صنایع آموزشی، تبلیغات و دیوارنویسی زمان انتخابات را به کاربری آن اضافه کنم. مزیت اصلی این طرح قابلیت پاک شدن سریع آن با دستمال خشک یا پاک شدن به وسیله آب باران است.

این مخترع جوان با اشاره به سوابق خود در زمینه ثبت اختراعات افزود: سیزده گواهینامه تجهیزات سنگین و مهندسی راهسازی ویژه دارم و همچنین رکورددار کسب مهارت عملی در سطح نیروهای مسلح هستم. پنج اختراع و یک طرح صنعتی در مرکز مالکیت معنوی اداره ثبت اختراعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه دفاعی، پزشکی، مکانیک و بتن در دست اقدام دارم که در حال سپری کردن مراحل پایانی خود هستند و به محض کسب مجوز انتشار، نسبت به اعلام آن اقدام خواهم کرد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد در پایان تصریح کرد: واحدهای مختلف دانشگاه آزاد علاوه بر مباحث علمی و آموزشی، دارای پتانسیل‌های فراوانی برای تولید ثروت هستند و من نیز آمادگی خود را برای تحقق شعار سال در کنار دانشگاه آزاد اعلام می‌کنم. فضاهای خوب زراعی، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، ساختمان‌ها و  اضافه بر این‌ها نیروهای جوان دانشجویی با انگیزه، دانشگاه آزاد را قادر می‌کند که جهش تولید و کارآفرینی را به نحوی شایسته در واحدهای خود نهادینه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =