دانشگاه آزاد غایب انتخابات کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم

عضو دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم گفت: متاسفانه امسال این دانشگاه در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم نماینده و حق رای نداشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشریات دانشجویی یکی از موثرترین رسانه‌های جریان دانشجویی است که می‌تواند برگرفته از دغدغه‌ها و تحلیل‌های آنها در خصوص مسائل مختلف  باشد. دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن حدود یک سوم دانشجویان آموزش عالی کشور در حوزه نشریات دانشجویی نیز باید اثرگذاری لازم را داشته باشد اما متاسفانه این دانشگاه در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نماینده یا حق رای  ندارد.

علی اسدی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره وضعیت فعلی فعالیت‌های نشریات دانشجویی کشور بیان کرد: در حال حاضر تاثرگذاری نشریات دانشجویی به دلیل انتشار الکترونیکی در فضای مجازی، کمتر شده و شور و نشاط فعالیت دانشجویی در این حوزه کم فروغ  شده است.

وی با بیان اینکه تعداد درخواست مجوز برای تاسیس نشریات دانشجویی در دوران کرونایی کاهش نیافته است، گفت: غیر حضوری شدن آموزش عالی کشور بر کیفیت نشریات تاثیر داشت است؛ اما بر کمیت آنها اثرگذار نبوده است.

عضو دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص تعداد نفرات فعال در حوزه نشریات ادامه داد: بسیاری از فعالان دانشجویی که مدیر مسئول نشریات بودند در سال تحصیلی جاری فارغ‌التحصیل شدند؛ اما باز هم انتخابات برگزار شده و افراد جدیدی این مسئولیت را بر عهده گرفتند.

وی با اشاره به وضعیت نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: متاسفانه امسال این دانشگاه در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم نماینده و حق رای نداشت.

به گفته اسدی؛ از دانشگاه‌هایی که چندین واحد یا پردیس دانشگاهی دارند، پیام نور و فرهنگیان در انتخابات حق رای داشتند.

اسدی افزود: تعداد حق‌ رأی برخی از دانشگاه‌ها که انتخابات کمیته ناظر بر نشریاتشان باطل شده یا با حواشی همراه بوده، کاهش یافته است. به عنوان مثال دانشگاه پیام نور امسال 9 حق رای تجمیع شده توسط سازمان مرکزی این دانشگاه داشت، در حالی که سال‌های گذشته مدیر مسئولان نشریات دانشجویی هر پردیس این دانشگاه حدود  2 یا 3 حق رای داشتند.

این فعال دانشجویی درباره ماموریت‌های امسال کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم عنوان کرد: آیین نامه فعالیت نشریات دانشجویی وزارت علوم  باید مورد اصلاح مجدد قرار بگیرند چراکه این آیین نامه سال 83 تصویب شده و با گذشت چندین سال همچنان مورد بازنگری و اصلاح دقیق قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: آیین‌نامه فعالیت نشریات دانشجویی باید متناسب با مسائل روز کشور و جهان و معضلات و مشکلات دانشگاه‌ها و جامعه باشد. به عنوان مثال فعالیت نشریات الکترونیک یا انتخابات به صورت مجازی در این آیین‌نامه پیش‌بینی نشده است. همچنین انتخابات کمیته ناظر بر نشریات به صورت مجازی از نظر آیین‌نامه منع قانونی داشت ولی با توجه به شرایط فعلی کشور برگزار شد.

اسدی بیان کرد: اصلاح آیین‌نامه فعالیت نشریات وزارت علوم بعد از آماده کردن پیش نویس باید به تصویت شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

عضو دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم بر حمایت بیشتر مسئولان دانشگاهی از نشریات تاکید کرد و گفت: نشریات دانشجویی با کمک مسئولان می‌توانند به سمت درآمدزایی حرکت کنند تا توان خود را به جای مسائل مالی، صرف کیفیت تولید محتوا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =