ارز خرید واکسن از هند تخصیص یافت

رییس کل بانک مرکزی گفت: علاوه بر تامین ارز واکسن‌های مورد نیاز وارداتی از کشورهای اعلام شده قبلی، امروز ارز مورد نیاز خرید واکسن از هند نیز تخصیص یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: امروز به اتفاق وزرای ذی‌ربط در دومین جلسه مشترک کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت درباره مباحث FATF شرکت کردیم، در پاسخ به سوالاتی که مطرح شد مطالب مهمی از طرف نمایندگان دولت در جلسه درباره ضرورت و اهمیت پیوستن به کنوانسیون‌های مرتبط ارائه شد.

وی با بیان اینکه معاملات حواله‌های ارزی در سامانه نیما در یک ماه گذشته، روان و با ثبات قابل توجهی در جریان بوده است گفت: در یک ماه منتهی به سوم اسفند معادل ۱.۹ میلیارد دلار با میانگین نرخ ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر دلار معامله شده است.

همتی افزود: این رقم علاوه بر ارز تأمین شده توسط بانک مرکزی و نیز واردات در مقابل صادرات در این مدت بوده است، نکته جالب توجه اینکه همواره عرضه بیش از دو برابر معاملات انجام شده در این بازار است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: میزان تسهیلات پرداخت شده توسط سیستم بانکی در ۱۰ ماه امسال به رقم حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و همچنین حجم مجموعه سپرده‌ها نیز با ۴۴ درصد رشد نسبت به ابتدای سال در پایان دی ماه به حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =