جشنواره‌های دانشجویی فرصتی برای شکوفایی استعدادهای دانشجویان است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برگزاری جشنواره‌های دانشجویی می‌تواند فرصت خوبی برای شناسایی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، استعدادها و ایده‌های دانشجویان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی عصر امروز در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری «زندگی دست یاریگر توست» که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امیرالمومنین(ع) و روز پدر اظهارکرد: مجموع معاونت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها طی یک سال گذشته، زحمات زیادی را در زمینه‌های مختلف کشیده‌اند که جا دارد از آن‌ها تشکر و قدردانی ویژه داشته باشیم.

وی افزود: در شرایط فعلی که شیوع کرونا موجب اضطراب، نگرانی و محدودیت‌های متعدد برای مردم شده است، نگاه دانشجویان و جوانان به مسائل می‌تواند به عنوان یک نگاه نو به تاب آوری، اشتراک‌گذاری و بازگشایی دریچه‌های مختلف در مسائل گوناگون کمک کند. البته اتفاقات اخیر سبب شد تا فعالیت‌های گسترده‌ای در فضای مجازی انجام شود که باید آن را به عنوان اتفاقی خوب و تحولی مثبت قلمداد کنیم.

غلامی ادامه داد: جشنواره های برگزار شده در یک سال گذشته، مشارکت بخش زیادی از دانشجویان را به همراه داشته که نشان می‌دهد ظرفیت و اثرگذاری دانشگاه‌ها در جامعه نسبت به شرایط عادی بیشتر بوده است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. البته حوزه فرهنگی و دانشجویی یکی از بخش‌های مهم در دانشگاه‌ها محسوب می‌شود که بخش اصلی فعالیت این معاونت، معطوف به حوزه فرهنگی خواهد بود.

وزیر علوم تصریح کرد: حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها به وسیله تجربه‌هایی که در طول یک ساله گذشته به دست آورده اند، می‌توانند بخشی اثر گذار در مسائل مختلف جامعه باشند. فعالیت‌های فرهنگی در محیط دانشجویی، نمودی  از حضور علاقه‌مندهای خاص دانشجویان در جشنواره های مختلف است چرا که بسیاری از دانشجویان پس از دوران فارغ التحصیلی می توانند توانایی های خود را در زمینه‌های مختلف نشان دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های دانشجویی می‌تواند فرصت خوبی برای شناسایی توانمندی ها، ظرفیت‌ها، استعدادها و ایده‌های دانشجویان باشد. به همین دلیل برگزاری این جشنواره‌ها را باید برای فرصتی برای شکوفایی و عرضه استعدادهای دانشجویان در عرصه های مختلف بدانیم تا دانشجویان مسیر علاقه مندی خود را قوی تر از گذشته طی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =