لزوم راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌ها

دبیر شورای سیاستگذاری سمای استان بوشهر گفت: باید دانشجویان را با مراکز فنی و حرفه‌ای آشنا کنیم و یکی از اقدامات لازم برای رسیدن به این هدف، راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌هاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، باقر کریمی در نشستی با حضور اشکان معصومی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج، علی روحی رئیس مرکز خدمات کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های استان بوشهر و علی بکتر مدیر متوسطه اول پسرانه سمای دلوار با ارائه گزارشی از برگزاری جلسات متعدد با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تأکید  کرد که اکنون رسالت ما تربیت دانشجویان مهارت‌محور است.

وی افزود: باید دانشجویان را با مراکز فنی و حرفه‌ای آشنا کنیم و آنها را به سمت آموزش دوره‌هایی خارج از سرفصل‌های درسی سوق دهیم. یکی از اقدامات لازم برای رسیدن به این هدف، راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌هاست.

دبیر شورای سیاست‌گذاری سمای استان بوشهر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پیشنهادات ما برای آموزش مهارت و حرفه به دانشجویان، معرفی چند دوره مهارت و فن به دانشجویان و اختصاص قسمتی از نمرات کارآموزی دانشجویان به گذراندن دوره‌های  فنی و حرفه‌ای است.

کریمی تأکید کرد: با اجرایی‌کردن این طرح همه دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی با یک یا چند مهارت آشنایی داشته و به‌راحتی می‌توانند وارد بازار کار شوند.

آموزش حداقل یک مهارت در دانشگاه الزام شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج هم عنوان کرد: با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای خورموج  مرکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در خورموج راه‌اندازی و ۱۵ دوره مهارتی نیز در واحد خورموج برگزار کرده‌ایم.

اشکان معصومی بیان کرد: برای آموزش مهارت باید استادان و دانشجویان را با این طرح آشنا و آموزش حداقل یک مهارت را در دانشگاه الزام کنیم. به این منظور باید پیوست فرهنگی تهیه کنیم و کاربرد این مهارت را به دانشجویان توضیح دهیم.

وی اضافه کرد: می‌توانیم برای خانم‌ها دوره‌هایی ازجمله آشپزی، خیاطی، شیرینی‌پزی و ... و برای آقایان دوره‌های جوشکاری، کشاورزی، دامپروری و ... برگزار کنیم.

علی روحی رئیس مرکز خدمات کارگاه و آزمایشگاه‌های استان بوشهر هم با برشمردن امکانات آزمایشگاه و کارگاهی واحدهای مختلف دانشگاهی در استان بوشهر یادآور شد: استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار خوبی برای برگزاری دوره‌ها دارد. می‌توانیم با هماهنگی‌های واحدهای دانشگاهی، امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی یک واحد را به واحد دیگر به شرط حفظ امانت در وسایل و تجهیزات انتقال دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089886

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =