سیاست‌های تشویقی دانشگاه و صنعت در طرح اشتغال دانشجویان

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با اجرای طرح اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این استان (طرح پویش) موافقت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، یلدا راهدار در سومین جلسه هم‌اندیشی طرح اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اعلام موافقت مجدد بازرگانی فارس از اجرای این طرح، برطرف کردن نیازهای صنعت از طریق راه‌اندازی دوره‌های مهارتی و کارآفرینی، حرکت به سمت کارآفرینی دانش‌بنیان را از جنبه‌های مثبت این طرح برشمرد و ابراز امیدواری کرد که مجموعه اتاق بازرگانی با ایجاد انگیزه برای بنگاه‌های اقتصادی در پیشبرد اهداف مهارت‌آفرینی دانشجویان، همگام با دانشگاه گام‌های مؤثری بردارد.

محمدمهدی جباری رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با معرفی راهکارهای اجرایی طرح اشتغال همزمان دانشجو به تشریح سیاست‌های تشویقی دانشگاه و صنعت در راستای اجرای این طرح پرداخت.

سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز با تشریح تجربه‌های کارآفرینی در گذشته و مقایسه نتایج بین‌المللی این تجارب با پیشنهادهای مطرح شده در طرح پیشنهادی در راستای ایجاد اشتغال پایدار، راهکارهایی برای ورود قانونی به بخش فنی و آموزشی از دیدگاه مجموعه متبوع خود ارائه و مجدداً حمایت قاطع برای اجرای این طرح را اعلام کرد.

مهروش جلالی مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی فارس هم درباره وجاهت‌های قانونی قراردادهای منعقده بین بخش صنعت به‌عنوان کارفرما و مهارت‌آموز مطالبی ارائه کرد.

غلامحسین خلف مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و رئیس کانون کارآفرینان اتاق بازرگانی فارس نیز با بیان موانع و راهکارهای پیش‌رو در اجرای این طرح به تشریح سیاست‌های کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و برخی راهکارهای انگیزشی برای تشویق بنگاه‌های اقتصادی برای مشارکت در این طرح را نام برد.

به گزارش آنا، در جلسات قبلی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به‌عنوان پیشنهاددهنده و مجری طرح که با حضور اعضای هیئت‌مدیره اتاق بازرگانی کشاورزی، صنایع و معادن فارس و اعضای هیئت‌رئیسه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس برگزار شده بود، کلیات طرح پیشنهادی تشریح و مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفته بود.

ایده طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان) ابتدا توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مطرح و در این استان اجرا شد و اکنون واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های دیگر مانند آذربایجان شرقی، فارس و ... این طرح را در حال اجرا دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090131

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =