رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی در واحد یاسوج آغاز شد

نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی واحد های یاسوج و گچساران آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی واحدهای یاسوج و گچساران با حضور دکتر نور محمد علیپور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید حکمت الله هاشمی پور مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد و سایر مسئولان آغاز بکار کرد.

دکتر علیپور در این مراسم ضمن خیر مقدم به دانشجویان و اساتید حاضر در رویداد، بر اهمیت برگزاری کرسی های آزاداندیشی در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: "آزاداندیشی" یکی از نیاز‎های امروز جوانان ما به‎ویژه در دانشجویان و دانشگاهیان است که با تأکید مقام معظم رهبری، به عرصه عمل وارد شده است.

وی افزود: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها موجب تقویت روحیه نقد پذیری، ایجاد تفکر خلاق و نقاد و ایجاد شور و نشاط برای ارایه راهکارها و حل بسیاری از مسائل می شود.

دکتر علی پور در ادامه در خصوصی چگونگی برگزاری این رویداد در دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه های آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از 11 اسفندماه در واحد یاسوج آغازشده و در این جشنواره که ۱۶ تیم از دانشگاه های آزاد اسلامی واحدهای یاسوج، گچساران و دهدشت در حال رقابت هستند تا هفته آینده ادامه دارد .این رویداد همزمان با سراسر کشور با حضور چهار گروه فرهنگی ، یک گروه اجتماعی و یازده گروه سیاسی در حال انجام است.

وی افزود: کرسی‌های آزاد اندیشی با هدف تضارب آرا میان تفکرات مختلف، ایجاد فضای مطلوب برای بیان آزادانه و مسئولانه اندیشه‌ها، ارتقاء فرهنگ نقدپذیری، ایجاد تفکر خلاق و نقاد و ایجاد شور و نشاط، تقویت انگیزه های ارتقائ دانش و آگاهی در میان دانشگاهیان، ایجاد بستر مناسب برای تشویق و زمینه سازی فرایند تولید علم و توانمندسازی دانشجویان برای مقابله با هجمه‌های تبلیغاتی و شبهه افکنی ها در فضای مجازی برگزار می شود .

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد یاسوج، خاطر نشان کرد: در این رویداد از اساتید واحد و بعضاً سایر دانشگاه های استان برای داوری و اجرا استفاده شده و به صورت حضوری و مجازی توامان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود. همچنین دو تیم موافق و منتقد هر موضوع با رقابت هر تیم حدود ۳۰ دقیقه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود می‌پردازند و در پایان اساتید داور طبق آیین نامه های موجود به داوری تیم ها می پردازند و تیم‌های برتر استانی و کشوری در این رقابت‌ها مشخص و جوایز و لوح تقدیر به آنان اهدا خواهد شد.

برخی از قسمت های این رویداد به دلیل شرایط کرونایی در واحد گچساران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =