انباشت میوه در کشور داریم/ قیمت موز به تعادل می رسد

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه انباشت میوه در کشور داریم، گفت: با واردات موز تغییر قیمتی ایجاد شده را جبران می کنیم و قیمت موز در هفته های آتی به تعادل می رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت صمت؛ عباس قبادی با اعلام اینکه با انباشت میوه در کشور مواجهیم، اظهار داشت: نزدیک به ۵۰۰ هزار تن پرتقال در شمال کشور و بیش از این مقدار نیز سیب داریم که به نوبت عرضه خواهد شد، حتی به دنبال صادرات سیب نیز هستیم و مردم از لحاظ تأمین میوه مورد نیاز خود نباید نگرانی داشته باشند.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: حدود ۲۰ استان میوه خود را از انبارهای شمال و غرب کشور به استان‌های متبوع خود برده اند و اگر تمامی این میوه‌ها جابجا گردد از ۲۲ اسفندماه توزیع میوه شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: قیمت میوه در همان ایام نیز تعیین خواهد شد که یقیناً کمتر از قیمت فعلی بازار خواهد بود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم سیب در میدان بهمن تهران تقریباً ۷ تا ۹ هزار تومان و در میادین میوه و تره‌بار کمتر از ۱۰ هزار تومان است. سیب قرمز و سیب زرد هم حدود ۱۱ هزار تومان به فروش می‌رسد. البته هزینه‌های تولید نیز بالاست و سیب کمتر از این مقدار برای باغدار صرفه اقتصادی نیز ندارد.

حدود ۳۰ درصد رشد صادرات میوه داشته ایم

قبادی گفت: در سال ۱۳۹۸ نسبت به ۱۳۹۷ حدود ۷۰ درصد رشد صادراتی و امسال به نسبت سال ۱۳۹۸ حدود ۳۰ درصد رشد صادراتی در میوه داشتیم و باید توجه داشت که سرکوب قیمت از طرفی سبب به مخاطره افتادن تولید و متعاقب آن صادرات می‌شود.

با واردات انجام شده قیمت موز به تعادل می‌رسد

وی در خصوص موز نیز بیان کرد: مقداری افزایش قیمت موز را در هفته گذشته شاهد بودیم که با واردات این تغییر قیمتی را جبران می‌کنیم و قیمت موز در هفته‌های آتی به تعادل می‌رسد.

معاون وزیر صمت در خصوص نوسان قیمت میوه در بازار نیز گفت: فصل تولید با فصل عرضه متفاوت است. مثلاً تولید برخی میوه‌ها در پاییز اما پیک مصرف آنها فروردین ماه است که بخشی از نوسانات به این موضوع باز می‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =