مجمع تشخیص بدون ملاحظات سیاسی رای خود در خصوص FATF را اعلام کند

جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست کردند تا این مجمع بدون ملاحظات سیاسی رای خود را درباره FATF  اعلام کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره رد FATF به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه‌ای نوشتند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: آمریکای جنایتکار در این42 سال تحریم‌های زیادی برای از پای در آوردن ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی تصویب و اجرا نموده است و همچنین در این دهه با فشار حداکثری خود، قصد فروپاشی همه جانبه کشور را داشته است؛ اما به حول و قوه الهی ملت بزرگ ایران از این تنگنای سخت با پیروزی خارج شدند و نقشه های دشمن را نقش برآب کردند. این تحریم‌های دقیق قطعا ناشی از نشت اطلاعاتی، چه سهوا و چه عمدا بوده است. این ضربه‌های دقیق دشمن بر پیکر کشور در حالی بود که در ظاهر لوایح اقتصادی خارجی که طبق آن باید تمامی اسناد محرمانه مالی کشور را در اختیار اف ای تی اف قرار دهیم تصویب نشده بود. حال با تصویب آن در واقع پیروزی ملت ایران را در مقابل فشار حداکثری دشمن ضایع نموده و کاری که دشمنان در گذشته نتوانستند انجام دهند را خودمان بهشان هدیه خواهیم داد.

در این نامه مطرح شده است: تصویب اف ای تی اف به منزله گل به خودی است که جبران آن بسیار سخت خواهد بود. در این سالها، همانهایی که بدون مطالعه متن برجام از آن دفاع می‌کردند در حال دفاع از اف ای تی اف هستند. عده زیادی در کشور در تلاشند که معیشت و سرمایه مردم را به تصویب این لوایح اقتصادی گره بزنند در حالی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری راه حل مشکلات اقتصادی تکیه بر ظرفیت و توان داخلی است که آنطور که شایسته است به این فرامین عمل نشد.

دانشجویان در این نامه بیان کردند: حتی تصویب اف ای تی اف با شرط لغو کامل تحریم‌ها یا شروط دیگر، باز هم به ضرر کشور خواهد بود. به دلیل اینکه اولا اگر ما به صورت مشروط به این معاهده بپیوندیم، از مزایای واهی عضویت در آن محرومیم. ثانیا زمانی که عضو آن معاهده شدیم و آنرا اجرا نکنیم، اف ای تی اف می‌تواند از ابزارهای تحریمی به مقابله با جمهوری اسلامی برخواسته و وضعیت کشور را از آنچه که شاهدش هستیم نگران کننده‌تر کند. ثالثا لغو کامل تحریمها شرطی است که هیچ وقت اجرا نخواهد شد و همانطور که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود  عنوان کرده هیچ کدام از تحریم‌های ایران لغو نخواهد شد. رابعا مهمتر از دلایل پیشین، کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۹۷ تصویب کرد که پذیرش لوایح مذکور با در نظر گرفتن حق شرط فاقد ارزش است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: امید برآن است که اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با بررسی دقیق این لوایح و بدون ملاحظات سیاسی رای خود را اعلام کنند و تسلیم فشارهای خارج از مجمع تشخیص نشوند و هزینه تصمیم گیری را به عهده رهبری نگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090216

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =