گفتمان سازی از مؤلفه‌های اصلی دانشگاه تمدن ساز است

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: دانشگاه تمدن ساز باید گفتمان ساز باشد و دغدغه تربیت در کنار مسائل علمی و آموزشی داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت الاسلام اسلامی در نشست هم اندیشی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور گفت: تمدن سازی مقاله بسیار سترگ است اما جمهوری اسلامی تمامی مولفه ها و ظرفیت ها را جهت تمدن سازی نوین اسلامی دارد.

وی افزود وضعیت موجود کشور در عرصه‌های مانند دفاعی و پژوهشی پیشرفت چشمگیری دارد اما کافی و راضی کننده نیست و در برخی از عرصه ها هنوز در ابتدای راه هستیم که دانشگاهها می توانند راهگشا در این مسیر باشند.
حجت‌الاسلام اسلامی عنوان کرد: نوآوری و خلاقیت، اشتغال آفرینی، پیوند با جامعه و صنعت، کیفیت گرایی، عقلانیت و تقلید گریزی از مولفه‌های دانشگاه تمدن ساز است.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران افزود: دانشجو پروری، پرهیز از فعالیت های جزیره ای، عدم یاس و ناامیدی، آینده نگری،جهان گرایی، دین محوری و عدالت محوری از دیگر مولفه های تمدن سازی در دانشگاه‌هاست.
وی ادامه داد: تابو ستیزی یکی از مولفه های دانشگاه تمدن ساز است. ارزش گرایی، پژوهش محوری، مهارت محوری، نخبه گرایی و پاسخگو بودن به نیازهای جامعه و ابتکار در پاسخگویی از مولفه های مهم دانشگاه تمدن ساز است.
اسلامی تصریح کرد: دانشگاه تمدن ساز آگاه به مسائل سیاسی و زمانه است ولی سیاست زده نیست و دچار جوزدگی سیاسی نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه تمدن ساز باید گفتمان ساز باشد و دغدغه تربیت در کنار مسائل علمی و آموزشی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =