تحریم های جدید آمریکا و اروپا، مداخله در امور داخلی روسیه است

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه امروز چهارشنبه اقدام جدید آمریکا و اتحادیه اروپا در تحریم مسکو را، دخالت در امور داخلی روسیه دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اسپوتنیک؛ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، امروز چهارشنبه در اظهاراتی، با مضحک خواندن اتهامات مطرح شده از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه، اقدام آنها در اعمال تحریم های جدید علیه مسکو را دخالت در امور داخلی روسیه توصیف کرد.  

در همین رابطه  «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز گذشته در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام جدید ایالات متحده در وضع تحریم‌هایی جدید علیه روسیه هشدار داد که مسکو نیز بر اساس اصل عمل متقابل برخورد خواهد کرد.

ایالات متحده روز گذشته (سه‌شنبه) در حمایت از «الکسی ناوالنی» چهره مخالف و جنجالی روسیه، هفت مقام ارشد و ۱۴ شرکت و مؤسسه روس را تحریم قرار داد.

مقام‌های آمریکا در توضیح این اقدام خود تأکید کردند که تصمیم به تحریم کارکنان دولتی و مؤسسات روسی در هماهنگی با کشورهای اروپایی اتخاذ شده است و انتظار می‌رود که این اتحادیه نیز اقدامات مشابهی را در پیش بگیرد.

پیش از این روز دوشنبه هفته جاری، سفرای ۲۷ عضو اتحادیه اروپا، با تحریم افرادی که در محکومیت «الکسی ناوالنی»، مخالف غربگرای دولت روسیه، نقش داشتند موافقت کردند.

زاخارووا در واکنش به این اقدام ضد روسی ایالات متحده تأکید کرد که استفاده از موضوع مسمومیت الکسی ناوالنی تنها یک بهانه‌ای برای تداوم مداخله آشکار در امور داخلی روسیه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =