۱۰ هزار شعبه اخذ رأی الکترونیکی در انتخابات شوراها

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا از برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی در یک هفتم شعبات انتخاباتی خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سیدحمیدرضا کاظمی، با اشاره به برگزاری ششمین دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا در سال آینده، گفت: وزارت کشور برای برپایی صندوق‌های رای الکترونیکی ظرفیتی دارد، از این رو وزارت از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات درخواست صدور مجوز برای استفاده از این ظرفیت را داشت که با آن موافقت شد.

نماینده مردم پلدختر اضافه کرد: از این رو وزارت کشور مجاز شد که تا حد ظرفیت خود که بالغ بر ۳۲ هزار صندوق الکترونیکی است و در هر شعبه تا سه دستگاه را نصب کند.

وی اظهار داشت: با این حساب امکان برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت الکترونیکی در ۱۰ هزار شعبه اخذ رای فراهم می‌شود و از آنجایی که در کشور ۷۲ هزار شعبه اخذ رای داریم در واقع در یک هفتم شعبات انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شود.

کاظمی گفت: این مجوز برای کلانشهرهای به غیر از تهران است، چرا که در پایتخت ۴ انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای مجلس خبرگان و شورای شهر و روستا برگزار می‌شود که سه انتخابات دیگر دستی است و احتمال دادیم با برگزاری الکترونیکی یک انتخابات، مردم سردرگم شوند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا تاکید کرد: اگر وزارت کشور ظرفیتی برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در انتخابات شوراها دارد، درخواست خود را به هیات اعلام کند تا ما مجوز لازم را صادر کنیم.

انتهای پیام/

منبع:خانه ملت

کد خبر: 1090396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =