اعضای شورای سیاست‌گذاری کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر منصوب شدند

اعضای شورای سیاست‌گذاری کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر طی حکمی از سوی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی منصوب شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، اعضای شورای سیاست‌گذاری «نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر: ترجمه و توسعه فرهنگی» طی حکمی از سوی عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی منصوب شدند.

علیزاده با صدور حکمی، محمد حسین ایمانی خوشخو، محمد صادق بیجندی،محمدرضا پورعابدی،ایوب دهقانکار،عباس خامه‌یار، سعید پورعلی، علیرضا زجاجی، محمد سلگی، ابوالقاسم رئیسی، سیدعلی‌اکبر هاشمی راد و عادل تقوی را به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر منصوب کرد.

دبیرخانه نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر پیش‌تر از استقبال پژوهشگران از این کنفرانس خبر داده و اعلام کرده بود، مهلت دریافت چکیده برای شرکت در این رویداد علمی‌پژوهشی تا ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تمدید شده است.

بر اساس اعلام دبیرخانه، شرکت و ارائه مقاله در کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر، بدون هزینه ثبت نام است و چکیده مقالات پذیرش‌شده در این کنفرانس نیز در پایگاه‌های علمی معتبر نظیر ISC و SID نمایه می‌شود.

محور اصلی این کنفرانس که ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود، آثار پژوهشی مرتبط با حوزه نشر از جمله سیاست‌گذاری نشر، اقتصاد و بازاریابی نشر، فرصت‌ها و چالش‌ها در نشر دانشگاهی، مخاطب‌شناسی، نیازسنجی و تولید محتوا، مالکیت فکری، حقوق معنوی و اخلاق حرفه‌ای در نشر، فناوری‌های نرم و سخت در نشر، نشر الکترونیک، ترویج کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی است.

بر اساس فراخوان منتشر شده، محور ویژه این کنفرانس نیز «ترجمه و توسعه فرهنگی» است که شامل زمینه‌هایی نظیر نقد، نظریه و روش در ترجمه، تاریخ ترجمه در ایران و جهان، چالش‌های فرهنگی ترجمه، ترجمه و سیاست‌گذاری فرهنگی، متون دینی و مسأله ترجمه، مطالعات انتقادی و موردکاوی آثار ترجمه، نهضت ترجمه و پیامدهای فرهنگی آن در جهان اسلام و کارکردهای فناوری اطلاعات در ترجمه می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر باید چکیده مقاله خود را در ۲۰۰ تا ۲۵۰ کلمه تا تاریخ بیست‌وپنجم اسفند ۱۳۹۹ از طریق پایگاه اینترنتی این کنفرانس به نشانی http://pubconf.isba.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =