۷۰ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند

رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درحال حاضر ۷۰ هزار دانشجوی شاهد ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنندد که جامعه هدف این جشنواره هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد صالحی آرا رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز در نشست خبری پنجمین دوره جشنواره آموزشی تحصیلی "جایزه ملی ایثار" که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب اظهارکرد: دانشگاه همواره منشا خیر و برکت برای نظام اسلامی بوده است و دانشگاه ها باید با روحیه انقلابی نسبت به پویایی انقلاب، پاسخگوی سوالات مردم جامعه باشد.

وی افزود: دانشگاه ها باید پاسخگوی سوالات مردم باشند دانشجویان شاهد و ایثارگر میراث دار تاریخ انقلاب هستند و ما امروز وظیفه پاسداری و حفط این میراث را برعهده داریم. دانشجویان شاهد ایثارگر موجب حفظ آبرو و شانیت نظام اسلامی هستند که باید روحیه انقلابی را در جامعه دانشگاهی توسعه دهند.

صالحی آرا ادامه داد: ما باید با سرعت به سمت علم آموزی و رشد و پیشرفت حرکت کنیم. قطعا اگر در این مسیر حرکت کنیم، شاهد موفقیت های متعددی برای نظام اسلامی خواهیم بود که قطعا دانشجویان شاهد و ایثارگر نقش مهمی را در این راستا خواهند داشت.

رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: جشنواره جایزه ملی ایثار همه ساله برگزار می شود اما امسال نیز همانند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، شرایط برگزاری جشنواره را به صورت حضوری نخواهیم داشت. ۲۵ بهمن ماه دستور العمل برگزاری این جشنواره به تمامی واحدها ارسال شده است.


وی گفت: ایجاد انگیزه و تحرک تحصیلی، رقابت سازنده و اثر بخش میان جامعه علمی و دانشگاهی و افزایش دانشجویان ممتاز در هر سال تحصیلی، جزء اهداف این جشنواره خواهد بود. امیدواریم در پایان این جشنواره بتوانیم افراد منتخب را شناسایی و از ظرفیت آن ها استفاده کنیم.

صالحی آرا اضافه کرد: درحال حاضر ۷۰ هزار دانشجوی شاهد ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند که جامعه هدف این جشنواره هستند. جشنواره ملی ایثار نیز در دو مرحله برگزار خواهد شد؛ مرحله اول استانی است که همکاران ما ۲۵ فرودین ماه مشغول جمع آوری اسناد و مدارک متقضیان خواهند بود و کمیته علمی و داوری تشکیل می شود. این کمیته متشکل از معاون آموزشی، معاون فرهنگی، معاوت پژوهشی و فناوری یا علمی و مسئول شاهد و ایثارگر استان خواهد بود. 

وی بیان کرد: امتیاز دهی از سوی کمیته علمی و داوری انجام خواهد شد و نفرات اول تا سوم به سازمات مرکزی معرفی می شوند. در مرحله نهایی این جشنواره کمیته ای متشکل از همان افراد ذکر شده تشکیل می شود که برگزیدگان‌جشنواره شامل ۱۸ نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر به بنیاد شهید معرفی می شوند.

وی درباره ملاک های امیتازدهی به دانشجویان شرکت کننده در جشنواره بیان کرد: برای شرکت کنندگان، ۵ امتیاز ایثارگری، ۵۰ امتیاز آموزشی، ۲۵ امیتاز پژوهشی و ۲۰‌ امتیاز فرهنگی در نظر گرفته شده است که دانشجویان بر این‌اساس انتخاب می شوند. سهیمه دانشگاه آزاد اسلامی همانند چهار دوره قبلی، ۱۸ نفر خواهد بود.

صالحی آرا افزود: تجلیل از برگزیدگان جشنواره به صورت استانی و کشوری برگزار خواهد شد. استان‌ها موظف هستند نسبت به تجلیل از دانشجویان‌برگزیده اقدام کنند که لوح تقدیر و هدایایی برای آن ها در نظر گرفته شده‌است. در زمینه تجلیل کشوری نیز برای تیرماه سال آینده، مراسمی به صورت رسمی برگزار خواهد شد که امکان دارد به دلیل شرایط کشور به صورت‌ویدئو کنفرانس برگزار شود. اختتامیه جشنواره نیز در دهه اول تیرماه سال آینده با حضور وزارتین بهداشت، علوم و آموزش پرورش، ریاست حوزه علمیه و بنیاد شهید برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر باید به این خودباوری برسند که توانایی حضور و نقش آفرینی در عرصه های علمی را دارند. برخی از این دانشجویان نشان دادند که حتی بدون استفاده از امیتاز ایثارگری، می توانند رتبه های بسیار خوبی را در این جشنواره به دست آورند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090501

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =