همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی برگزار می‌شود

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی با حضور چهره‌های برجسته داخلی و بین‌المللی و موسسه‌های علمی بزرگ جهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین خسروپناه  ظهر امروز در نشست خبری «همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی» که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید، دغدعه تعالی علوم انسانی و هنر دارد که این تعالی شامل از روزآمدی، بومی سازی و حکمی سازی علوم انسانی می‌شود.

وی افزود: معاونت علوم انسانی در این مدت دوره‌های توانمندسازی متعددی برای استادان برگزار کرده ‌است؛ همچنین برای این که مباحث آموخته شده به حوزه پژوهش راه پیدا کند، طرح همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی ‌پیشنهاد داده شد و مورد قبول سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت. دانشگاه‌های دولتی از جمله دانشگاه تهران و مراکز علمی دیگر مانند حوزه علمیه و جامعه المصطفی در برای‌برگزاری همایش ما با همکاری خواهند داشت.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: حکمت اسلامی و تعالی تعلیم و تربیت، حکمت اسلامی و تعالی علوم اقتصادی، حکمت در تعالی فرهنگ و تمدن اسلامی، حکمت اسلامی و تعالی فضای مجازی، حکمت اسلامی و تعالی علوم سیاسی  جزء محورهای اصلی این همایش خواهد بود. همچنین کمیسیون ۱۳ کمیسیون تشکیل شده که برای دریافت، ارزیابی، تایید و د ر مقالات به استان‌ها واگذار شده است. 

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بنای ما بر این است که این همایش دارای پیش همایش‌هایی از یکم تا ۱۶ تیرماه باشد که این پیش همایش‌ها، با حضور چهره های برجسته داخلی و بین‌المللی و موسسه‌های علمی بزرگ جهان در کشورهایی مانند آمریکا، مالزی و روسیه خواهد بود. 

وی اضافه کرد: محققان و استادان باید چکیده مقالات خود را هرچه سریع تر برای ما ارسال کنند؛ ۸ آبان ماه سال آینده مراسم افتتاحیه همایش خواهد بود.‌ همچنین ۹ تا ۲۴ آبان ماه برگزاری پنل‌های تخصصی و مراسم‌ اختتامیه ۲۶ آبان ماه خواهد بود.

خسروپناه تاکید کرد: ما محدودیتی برای ارسال مقاله نداریم و هر مقاله‌ای که با استفاده از روش‌های علمی و روش مندانه تدوین شده باشد، مورد تایید قرار می‌گیرد. هدف ما این است که محققان و پژوهشگران نشان دهند که علوم انسانی ‌از پارادیم‌های زیادی برخوردار است و می‌تواند برای جامعه بشری مفید باشد. در واقع نشان دادن پارداریم «حکمی و اجتهادی» اصلی ترین هدف ما خواهد بود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط کشور از لحاظ شیوع کرونا، این همایش به صورت مجازی و البته با رعایت ضوابط علمی برگزار می‌شود. البته اگر شرایطش وجود داشته باشد و ستاد ملی کرونا تصمیم گیری جدیدی بگیرد، امکان برگزاری به صورت حضوری نیز با تعداد محدود وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =