دانشجویان می‌توانند از امتیاز مشاغل خانگی استفاده کنند

رئیس واحد چهارمحال‌وبختیاری گفت: در زمینه اشتغال‌زایی، تفاهم‌نامه‌ای با جهاد دانشگاهی منعقد کردیم و بر این اساس دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ما می‌توانند از امتیاز مشاغل خانگی استفاده کنند.

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درخصوص درآمدهای غیرشهریه‌ای که استان در سال جاری کسب کرده است، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا بخشی از این درآمدها از جمله اجاره‌بهای سالن‌ها و مکان‌های ورزشی حاصل نشد؛ اما عمده درآمدهای غیرشهریه‌ای ما مزرعه تحقیقاتی و واگذاری کلینک‌های دام کوچک و بزرگ در استان اصفهان بوده است که بین 7 تا 10‌درصد درآمد غیرشهریه‌ای داشتیم.

رئیس واحد چهارمحال‌وبختیاری در مورد بهره‌وری از مکان‌های بدون استفاده واحدهای استان اشاره کرد: در سال 99 برای برگزاری تمام آزمون‌های دولتی و غیردولتی از فضاهای دانشگاه ما استفاده شده است. در مورد اماکن ورزشی، تا زمانی که ستاد ملی کرونا اجازه داد حتی مسابقه ملی پاورلیفتینگ برگزار شد. در زمینه مزارع نزدیک 4هکتار از مزارع زیر کشت گل‌محمدی و 4 هکتار زیرکشت گیاهان دارویی بود. 

وی افزود: تمامی روش‌های کشت، داشت و برداشت بصورت مدرن با همکاری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خودمان انجام شد؛ همچنین تمام نیروهایی که برای برداشت محصولات کشاورزی استفاده کردیم نیروهای بدسرپرست یا بی‌سرپرست بودند که بهزیستی معرفی کرد تا در این زمینه هم کمکی به این عزیزان باشد. حدود 120 میلیون تومان فقط خام‌فروشی محصولات را داشتیم. آزمایشگاه ما نسبتا مدرن است؛ اما هنوز استانداردهای لازم را نداشته و ما نمی‌توانیم خیلی از آن استفاده کنیم. در حال گرفتن استانداردهای لازم هستیم و رایزنی‌ها انجام شده است.

رحیمی با اشاره به اشتغال‌زایی در سطح استان اشاره کرد: یکی از کارهای خوب ما در زمینه اشتغال‌زایی، تفاهم‌نامه‌ای است که با جهاد دانشگاهی منعقد شد و بر این اساس دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ما، می‌توانند از امتیاز مشاغل خانگی استفاده کنند. این کار می‌تواند در همه واحدهای دانشگاه آزاد اجرایی شود و موجبات اشتغال‌زایی را به‌خوبی فراهم کند.

40 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی، سرای نوآوری را میشناسند

رئیس واحد چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی بالای 40 درصد با فضای سراهای نوآوری آشنایی دارند، گفت: مسابقه ملی «دام‌تاپ» را در سطح ملی با موضوعیت امنیت غذایی، دام‌پزشکی و دام‌پروری اجرایی کردیم و 20 اسفند ایده‌های برتر را معرفی می‌کنیم. این مسابقات سال پیش در سطح استانی اجرا شد و ایده‌های بسیار زیادی خلق شد. دانشجویان با برگزاری مسابقات ملی و استانی از این دست، با فضای سراهای نوآوری آشنا می‌شوند.

وی برنامه واحدهای استان برای سال 1400 را اینگونه عنوان کرد: در تلاش هستیم چند سرای نوآوری با همکاری استان اصفهان راه‌ندازی شود و آزمایشگاه را  با توانمندی استادن فعال کنیم. همچنین هسته‌های فناوری که موفق بودند را به مرحله تجاری‌سازی برسانیم. بحث برند را امور حقوقی دانشگاه انجام داد و در سال 1400 همه محصولاتمان برند خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090614

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =