تولید مواد اولیه تحریمی دارو در ایران

یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری موفق شده است مواد اولیه داروسازی را که تحریم بود، ایران‌ساخت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ محمد عزیز محمدی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حوزه‌های مهمی مانند دارو طرح‌های منتخب و اساسی را مورد حمایت ویژه قرار می‌دهد. از این رو طرح ما در حوزه خودکفایی مواد مورد نیاز در داروسازی مورد تصویب و حمایت این معاونت قرار گرفت.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره اینکه هر دارویی برای تولید، نیازمند برخی مواد اولیه و استاندارد است، افزود: در این طرح موفق شدیم تا مواد اولیه ضروری در شرکت‌های داروسازی را تهیه کنیم. این مواد غالباً از سال‌ها پیش در لیست تحریم قرار داشت و کشور باید حتماً همه این مواد را تولید کند.

محمدی ضمن اعلام این نکته که این مواد در آستانه تجاری‌سازی قرار دارند، گفت: با حمایت معاونت موفق شدیم تا مواد اولیه‌ای تولید کنیم که در ساخت داروهای مختلفی کاربرد دارد. این مواد غالباً فرمول‌های پیچیده‌ای دارند و شامل مشتقات مولکولی خود دارو هستند. این مواد در آستانه تجاری‌سازی قرار دارند و در حال حاضر مجوزهای لازم اخذ شده است و در صورت نهایی شدن طرح، به زودی به شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه داروسازی عرضه می‌شوند.

این فعال دانش‌بنیان در ادامه افزود: این مواد اولیه با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی تولید خواهد شد و از نظر کیفیت نیز برابر هستند. زیرا این تولیدات بر اساس استانداردهای بین‌المللی تولید شده‌اند.

وی همچنین تصریح نمود: به همراه یکی از دوستان، پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه، چند سالی در صنعت، تجربه اندوزی کردیم و در نهایت در یکی از مراکز رشد دانشگاهی شرکت را تأسیس کردیم و در حال حاضر نیز با توجه به تجربه چندین ساله شرکت و رشد تدریجی، در مرحله دیگری از حیات این مجموعه دانش‌بنیان قرار داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =