هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری توسعه‌دهنده اخلاق هستند

وزیر علوم با تاکید بر محوریت قرار دادن موضوع اخلاق در همه امور گفت: هیئت‌های نظارت و رسیدگی به تخلفات اداری از جمله بخش‌های مهمی است که باید در توسعه، ترویج و تحکیم اخلاق موثر باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، منصور غلامی در نشست هم‌اندیشی کارگزاران و هیئت‌های عالی نظارت و رسیدگی به تخلفات اداری که صبح ۱۸ اسفندماه ۹۹ با حضور مدیران هیئت‌های عالی نظارت و رسیدگی به تخلفات اداری، روسای دانشگاه‌های کشور به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید در تحول‌آفرینی الگو باشند، گفت: هر تحولی به دنبال خود نیازهای جدید می‌آفریند و مدیران باید با دید تحول‌گرایی و توجه به آینده مدیریت کنند.

وزیر علوم با بیان اهمیت پشتیبانی بخش‌های اداری در توسعه علم و دانش در جامعه، افزود: شناخت و آشنایی کامل با آخرین برنامه‌ها و قوانین و ضوابط اداری، فناوری‌های جدید و آموزش‌های تخصصی و هر کاری که بتواند بخش آموزش و پژوهش را توانمند کند، بسیار ضروری و دارای اهمیت است.

وی اظهار کرد: تعهد، اخلاق، توانمندی و تخصص در هیئت‌های رسیدگی به تخلفات هم برای بهبود شرایط و هم توجه به اجرای دقیق و صحیح قوانین و مقررات لازم است. هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، باید با برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی همواره خود را بروز نگه دارند.

غلامی با اشاره به اینکه بهره‌وری کم، عدم وجود تخصص و بی‌نظمی از جمله ضعف‌هایی است که همواره در نقدها مطرح می‌شود، گفت: باید برای اصلاح افرادی که احیاناً کم‌کاری می‌کنند و یا در رعایت قوانین و مقرارت سهل‌انگاری دارند، اقدام کرد. قطعاً کسی که از سلامت جسمی و روحی برخوردار است، امکان اصلاح در رفتار هم دارد.

وزیر علوم با تاکید بر نقش اخلاق در اداره امور عمومی و اجتماعی به فرموده پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: به گفته رسول نبی اکرم (س) حتی لزوم بعثت نیز تکمیل و اتمام اخلاق است. مکارم اخلاقی را بسیار پراهمیت بدانیم و همواره آن را در کار خود سرلوحه قرار دهیم. نگاه تربیتی داشته باشیم که در سیره نبوی هم بر آن تاکید شده است و هرگز فراموش نکنیم که در هر جایگاهی که هستیم در دنیا و آخرت پاسخگوی اعمال خود خواهیم بود.

وی با تکید بر محوریت اخلاق در قضاوت‌ها گفت: همواره باید با عدالت و رحمت و با اصل امانتداری در خصوص موضوعات و مشکلات مطرح شده کارمندان قضاوت کنیم و با ظرافت و دقت و صرفاً با در نظر گرفتن رضای خداوند و اجرای عادلانه قانون، رفتار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =