«دانشکده مهارت و کارآفرینی» در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ ترین شبکه دانشگاهی و علمی، با رویکرد حل مسأله، در خدمت کشور، قدرت و اقتدار نظام اسلامی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی در مراسم امضای 2 تفاهم نامه همکاری بین ستادکل نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز(دوشنبه 18 اسفندماه) در محل ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن عید مبعث، گفت: جا دارد علاوه بر اعیاد پیش رو، تدوین سند جامع علم و فناوری در حوزه دفاعی را تبریک بگویم. تدوین این نقشه راه، کار بزرگی بود که انجام شد. بحمدالله در نیروهای مسلح بلوغ کافی وجود دارد و با داشتن این نقشه راه یک رفتار بلندمدت شکل می گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دوره دفاع سلاح بنیان به پایان رسیده است، تأکید کرد: اکنون در دوره دفاع دانش بنیان قرار داریم و دانشگاه ها باید با افتخار در کنار حوزه های سلامت و غذا، پیش برنده حوزه دفاعی و دفاع دانش بنیان نیز باشند. این موضوعی است که در کشورهای جهان وجود دارد، به طوری که این موضوع در سند اول آمریکا به عنوان علم مأموریت گرا با موضوع دفاع و امنیت وجود دارد.

دکتر طهرانچی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود و محصول انقلاب اسلامی است و با همه فراز و نشیب هایی که داشته، زمانی که مقام معظم رهبری به دستاوردهای گام اول انقلاب اشاره می کنند، هزاران واحد دانشگاهی و میلیون ها تحصیل کرده را جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران بر می شمارند. باید توجه داشت که دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این موفقیت مؤثر بوده است.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ ترین شبکه دانشگاهی و علمی، با رویکرد حل مسأله، در خدمت کشور، قدرت و اقتدار نظام اسلامی است و تلاش داریم تا نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در این عرصه ها افزایش دهیم، بنابراین تفاهم نامه همکاری جامع ستادکل نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی که امروز به امضا رسید، ما را یک گام دیگر به جلو پیش خواهد برد.

وی با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در توجه به مهارت آموزی جوانان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه شعار "هر دانشجو یک تخصص، یک مهارت" را سرلوحه خود قرار داده و در این راستا معاونت مهارت های عمومی در سازمان مرکزی راه اندازی شده و در هر یک از واحدهای دانشگاهی، یک دانشکده مهارت و کارآفرینی راه اندازی خواهد شد.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی و توجه به اهمیت و شأن خدمت مقدس سربازی و هویت جوانان، کارهای جدی را آغاز کرده و انجام خواهد داد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه آموزش چه در حوزه علوم انسانی و هنر و چه در حوزه های فنی و مهندسی، کشاورزی، فناوری و علوم پزشکی در خدمت نظام اسلامی و پشتیبانی امنیت قرار خواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: سالانه حدود 480 هزار نفر وارد دانشگاه آزاد اسلامی می شوند که از این تعداد 10 هزار دانشجوی مقطع دکتری، 70 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و 400 هزار دانشجوی مقاطع کارشناسی و کاردانی هستند و این ظرفیت بی نظیری است که نیمی از این تعداد که شامل دانشجویان پسر می شوند، به خدمت مقدس نظام وظیفه عمومی می روند. دانشگاه آزاد اسلامی با چنین وسعت سرزمینی، تلاش دارد تا گامهای محکمی برای امنیت بخشی و علم به عنوان پشتوانه دفاع بردارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =