دانشجویان پزشکی هم مثل کادر درمان باید در اولویت واکسن باشند

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی همانند کادر درمان مطالبه جدی برای واکسینه شدن در مقابل ویروس کرونا را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی مانند کادر درمان بیشتر ایام هفته را در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها به ویژه بخش مراقبت از بیماران کرونایی مشغول به خدمت هستند. از زمان آغاز واکسیناسیون مقابله با کرونا برای کادر درمان، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز خواستار دریافت واکسن شده‌اند. آنها اعتقاد دارند مانند کادر درمان در معرض خطر بوده و مسئولان باید به آنها توجه بیشتر کنند.

آرمین مسموع در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره مطالبه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای دریافت واکسن کرونا بیان کرد: دانشجویانی که در بخش‌های کرونایی یا سایر بخش‌ها بیمارستان مشغول گذراندن طرح یا دروس عملی خود هستند، نسبت به سایر دانشجویان در خطر مواجهه با بیماری کرونا قرار دارند.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی مطالبه جدی برای واکسینه شدن در مقابل ویروس کرونا را دارند، گفت: مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاه‌ها باید برای دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی نیز همانند کادر درمان سهمیه‌ای برای دریافت واکسن در نظر بگیرند. دانشجویان انترن، ریزیدنت، دندانپزشکی، داروسازی، توانبخشی، پرستاری و سایر دانشجویان که در بیمارستان حضور دارند و با بیماران به صورت مستقیم در ارتباط هستند، در معرض ویروس کرونا هستند.

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر اینکه دانشجویان نیز مانند کادر درمانی در بیمارستان‌ها حضور دارند، گفت: همان گونه که امکان مبتلا شدن کادر درمان به ویروس کرونا در محیط بیمارستان وجود دارد، احتمال بیمار شدن دانشجویان نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌دانند که واکسن کرونا کم است؛ اما آنها نیز خود را جزو کادر درمان می‌دانند و انتظار دریافت واکسن دارند.

مسموع با انتقاد از بها ندادن مسئولان به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح کرد: مسئولان وزارت بهداشت یا معاونان و روسای دانشگاهی حتی در صحبت نیز به این موضوع اشاره نمی‌کنند. این بی‌اعتنایی به دانشجویان باعث دلخوری و دلسردی آنها شده است. 

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه کادر درمان بیمارستانی نیز برای دریافت واکسن کرونا اولویت بندی مانند بخش کرونایی یا ای سی یو شده‌اند، گفت: مسئولان باید دانشجویان علوم پزشکی را نیز برای دریافت واکسن کرونا حداقل سهیمه بندی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =